Monday 31 October 2016

ADAKAH BENAR SHAKLEE DILULUSKAN OLEH KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA?

Inilah kejenya semalam, duk godek-godek website Shaklee. Tup-tup terjumpa pulak dekat bahagian Resources mengenai landmark study ini.

Boleh baca dekat sini untuk ketahui lebih lanjut tentang produk :http://healthresource.shaklee.com


Aihh.. benda ni la puncanya pertama sebelum saya menggunakan produk ini.

Saya nak tahu betolkah produk ini natural? 
Apa buktinya yang mengatakan produk ini bagus.


Itulah benda pertama yang saya persoalkan dolu-dolu sebelum saya beli dan makan shaklee taw.

Berhari-hari jugaklah nak ambil keputusan nak beli shaklee dekat kawan saya (upline). Hehe.

Alhamdulillah kerana kawan saya itu jugalah saya patut berterima kasih kerana menemukan saya dengan produk yang ada bukti kukuh dengan jurnal-jurnal.

Kalau tak, jangan haraplah Faizah nak makan. Haha. Takut weh benda nak makan berterusan ni, nak nak masuk pulak dalam tubuh.

Nak tahu tak kenapa saya jatuh cinta dengan produk Shaklee?

1. Shaklee diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia. Maklumat ini tertera pada setiap botol produk.


Sumber Googgle

Tahukah Anda, semua produk ubat-ubatan di Malaysia perlu didaftarkan dengan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) terlebih dahulu sebelum dipasarkan kepada pengguna termasuklah produk-produk yang dibuat di luar negara. Makanya produk yang berdaftar mempunyai nombor pendaftaran MAL ( Contoh MAL 13085068NC seperti Vitamin C pada gambar atas) dan label Hologram Meditag pada pembungkusnya.Sekiranya sesuatu produk ubat tidak mempunyai kedua-dua ciri ini, produk tersebut dikhuatiri tidak berdaftar dengan KKM.


Sumber Google

Gambar dibulatkan inilah namanya sticker hologram


Semua ubat yang berdaftar mesti mempamerkan nombor pendaftarannya pada label atau pembungkusannya. Nombor pendaftaran dimulakan dengan huruf 'MAL' diikuti dengan 8 digit nombor dan diakhiri dengan huruf-huruf yang menunjukkan kategori pendaftaran produk tersebut :

Kategori Pendaftaran Produk: 

A - Ubat mengandungi racun yang terkawal
X- Ubat yang tidak mengandungi racun terkawal/OTC
T- Ubat tradisional
N- Supplemen kesihatan

Anda yang baca ni peminat shaklee? cepat-cepat tengok dekat botol ada tak nombor pendaftaran dan hologram?

Rasa selamat kan? tipulah tak lega hati tu. Hehe


2. Produk Shaklee adalah mesra alam dan mudah diuraikan.


Sumber Google


3. Shaklee diperbuat dari bahan-bahan semulajadi & diproses secara semulajadi. Dan bukan vitamin sintetik.


Sumber Google

Lihat ini kandungan Vivix dari sumber semulajadi. 


Sumber Google

Kandungan skincare Nutriwhite pun sama. 
So kalau takut kulit bermasalah lagi, pilihlah Nutriwhite ini. 
Memang khas untuk orang ASIA.


4. Status halal Shaklee disahkan oleh badan islamik di US, iaitu ISA (Islamic Services of America) yang merupakan badan yang disahkan JAKIM & lebih strict daripada JAKIM sendiri.


Sumber Google: Sijil Halal Shaklee di Malaysia 


Sumber Google


5. Shaklee sangat menjaga standard kualiti produk.


Sumber google

Sebagai contoh, polisi Shaklee lebih ketat dari US Food and Drugs Administration (FDA). Walaupun Shaklee adalah produk suplemen tetapi ia mengikuti garis panduan FDA, bukan sekadar garis panduan dari Dietary Supplement Health and Education Act of 1994 (DSHEA).

DSHEA tidak memerlukan ujian klinikal tapi Shaklee melakukan ujian klinikal ke atas setiap bahan yang digunakan untuk memastikan tahap keselamatan, keberkesanan dan pemantauannya terhadap alam sekitar.

Diiktiraf oleh jurnal-jurnal yang melakukan ujian terhadap produk-produk kesihatan seluruh dunia.

 Sangat berbaloi untuk jaga kesihatan dengan Shaklee.

Jom share dengan orang2 yang anda sayang.


Jika anda berminat dengan produk Shaklee 
Jangan lupa untuk hubungi saya segera. 
Stok kini TERHAD!


Shaklee Independent Distributor


Faizah Syakira
FB: Faizah Syakira
IG: Faizah.syakira
Page: Kisah Kulit Berjerawat
Page : Kesihatan Keluarga dan Pemakanan
Tel : 0136625745 ( Whatsapp)
COD: Kuala Pilah, Juasseh, Bahau & sekitarnya




Sunday 30 October 2016

KEMATIAN DI DALAM KERETA

Sering kita mendengar kisah kematian di dalam kereta dan ini disebabkan ventilasi yang kurang baik sehingga pembuangan asap yang bocor masuk ke dalam kereta dan perlahan- lahan dihidu oleh nereka yang berada di dalam kereta.
Di musim cuti begini, pasti banyak kereta tersadai di RNR di sana sini dalam keadaan ramai yang tertidur di dalam kereta dengan keadaan enjin dan aircond terpasang.

Ramai juga ibu ayah yang cuai sering meninggalkan anak-anak di dalam kereta dengan keadaan enjin dan aircond dihidupkan manakala tingkap tertutup rapat.

Karbon monoksida (CO) adalah gas tidak berbau, tidak berwarna, tidak berasa dan tidak mengiritasi yang boleh menyebabkn kematian mengejut kepada mereka yang terhidu. 




Gas karbon monoksida terhasil akibat pembakaran bahan api seperti petrol yang tidak sempurna seterusnya dilepaskan melalui ekzos kenderaan dan masuk ke dalam bahagian kenderaan melalui kebocoran di bahagian tertentu seperti tingkap, bonet dan sebagainya.

Ianya bahaya kerana boleh kekal dalam sistem darah tubuh. Semakin banyak gas ini disedut maka semakin banyaklah kuantitinya dalam darah manusia.

Ketumpatan gas monoksida dalam sistem darah manusia menyebabkan kekurangan kandungan oksigen dalam darah. Kekurangan oksigen inilah yang akan membawa kepada kesan anggota badan khususnya sistem saraf dan otak yang mana pada tahap tertentu boleh membawa menyebabkan koma dan seterusnya maut.

Oleh itu ibu ayah, berhati-hati jangan sampai kenderaan yang dianggap sebagai pelindung, sebaliknya mampu menjadi perangkap maut.

Jangan biasakan diri tidur di dalam kereta kerana ia boleh membawa kepada kematian di dalam senyap.

Sekiranya terdesak berada dalam kereta, pastikan persekitaran luas dan terbuka. Ini kerana Walaupun enjin kereta anda tidak dihidupkan, asap ekzos daripada kenderaan lain mungkin menyelusup masuk ke dalam kenderaan anda.

Jangan biarkan KECUAIAN ANDA menjadi pembunuh mereka yang tersayang.

#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M

Thursday 27 October 2016

TESTIMONI KULIT YANG PERNAH SAYA ALAMI SEBELUM INI ( KULIT KOMBINASI JERAWAT KRONIK DAN ALAHAN)



Haa tu dia! Mana satu yang di dahulukan? Hari ini sana sini sibuk bekerja. Keluar awal pagi pulang lewat malam. Kesihatan diabaikan begitu sahaja. 

Janji duit yang dicari dapat dimiliki. Malangnya tanpa mereka sedar, mereka terpaksa membeli kesihatan dengan kekayaan yang mereka ada.

Bila makan di luar, terlupa diri seketika. Selagi ada menu semua mahu dipesan memenuhi meja. Akhirnya perut penuh nak jalan pun menggah.

Yang sedihnya makanan yang dikaut tanpa mereka sedar menjadi racun pada kesihatan. Akhirnya kerakusan menikmati makanan menjadi senjata "pembunuh" kesihatan.

Akhirnya, ubat di makan sebagai makanan.

Duit ringgit yang dicari sehingga mengabaikan kesihatan menjadi alat untuk membayar kembali nikmat "hidup sihat"

Aih dah jom kita tukar gaya hidup kita lebih sihat. 

Sedangkan saya pun menerima hidayah mengubah gaya pemakanan ini pun setelah mendapat KULIT BERJERAWAT KRONIK & ALAHAN. Sadis sungguh. 

So sesiapa yang memilih saya sebagai Agen Shaklee mereka, saya lebih kepada memberikan Mealplan dan Vitamin Shaklee bagi memberikan keberkesanan lebih laju kepada kulit dan juga dalaman. 

Saya nak orang beli dengan saya dengan pilihan vitamin yang tepat dan merasakan keberkesanannya hingga jatuh hati kepada vitamin tersebut. 

Sebabnya dahulu saya pernah rasa, saya beli shaklee tiap-tiap bulan tapi masih juga kulit tidak berubah apa sekalipun. Sekali saya jumpa doktor dan doktor benarkan saya ambil shaklee serta dalam pada masa sama mengubah gaya pemakanan. 

Alhamdulillah inilah hidayah yang Allah ingin tunjukkan pada saya. 

Now inilah masanya untuk saya bantu kalian pula kan? :)

Eh chop sebelum itu baca juga link kedua saya ini > Perubahan selama 3 tahun bersama Shaklee dan juga Contoh makanan yang saya amalkan selama 9 bulan. 

Doakan permukaan bulan di wajah saya kembali anjal. Aminnn. 


TESTIMONI KULIT DARIPADA DIRI SAYA SENDIRI 


Adakah anda pernah mengalami seperti saya?

Sungguh saya katakan ianya zaman kegelapan ketika skin ting tong. Huwaa 

Nangis weh.


But now still fobia makan benda yang beri alahan dan sekarang Allah dah beri saya semangat kembali. Dah beri saya macam-macam hidayah.

Syukur juga doa Master-master Shaklee yang saya kirimkan pada mereka untuk dimakbulkan ketika mereka dijemput menjadi tetamu Allah (Umrah) pada tahun lepas dan awal tahun ini.

Alhamdulillah sangat-sangat Allah beri saya idea dan bukakan hati saya berjumpa dengan doktor walaupun pada awalnya takut giler.

Syukur sangat Allah mempertemukan saya seorang doktor yang bantu berikan saya cara pemakanan yang sihat dan sekarang inilah masanya misi saya membantu kalian di luar sana.

Ini amanah Allah.

Apa yang penting saya tak nak anda beli vitamin Shaklee tanpa ubah pemakanan.

Pendapat saya, itu hanya sia-sia. Duit macam burn.

Saya pernah melalui perasaan begini. Saya tak nak anda melalui perkara yang sama saya buat dahulu.

Apa yang penting, makan shaklee saya akan pastikan anda benar-benar jatuh cinta dengan produk ini.

Dengan syarat marilah kita bertukar gaya yang lebih seimbang dengan pemakanan berkhasiat disamping vitamin-vitamin yang sememangnya tip top memberikan kebaikan kepada tubuh badan kita.

Hanya kita je harus betol-betol menukarnya.

InsyaAllah saya doakan anda gembira dengan hasil vitamin Shaklee yang anda pilih  paling penting self-confident anda kembali naik dibandingkan sebelum ini. InsyaAllah Chaiyok-chaiyok.


Saya Agen Shaklee Yang Sah membantu dari segi pemakanan dan juga kulit serta dalaman. InsyaAlla 


Whatsapp saya ke 0136625745 (Faizah)
.
#sayajualShaklee #SetJerawat #Setdetoks#PermukaanKulitMasihMacamBulan #ParutMasihAda #HopeDiriSayaKuatUntukMemilihPemakananLebihSihat


Jika anda berminat dengan produk Shaklee 
terutama sekali SET TRIPLET IMMUNE ( Promo Oktober).
Jangan lupa untuk hubungi saya segera. 
Stok kini TERHAD!


Shaklee Independent Distributor


Faizah Syakira
FB: Faizah Syakira
IG: Faizah.syakira
Page: Kisah Kulit Berjerawat
Page : Kesihatan Keluarga dan Pemakanan
Tel : 0136625745 ( Whatsapp)
COD: Kuala Pilah, Juasseh, Bahau & sekitarnya


Tuesday 25 October 2016

KERANA SHAKLEE, RAKAN SANGKAKAN SAYA LEBIH MUDA DARIPADA DIRINYA

Saya ada cerita.

Ceritanya berbunyi begini. Patutnya cerita minggu lepas.

Tapi disebabkan sibuk sampai lupo nak bebel benda ni dekat FB dan Blog


Kerana rakan saya up ceritanya petang ni pasal keremajaan kulit & juga usia kan.



So terkenanglah ada la rakan saya ni call saya nak register ahli (Beliau pun dah selamat jadi ahli Shaklee baru-baru ini. Hehe). Coaching lama giler la, borak punya borak sekali dia terjah saya satu soalan,

"Ko umur sama dengan aku ke weh?"

Aik dalam hati awat pulak kawan aku sorang ni. Krik krik krik 

Dup dap dup dap dibuatnya. 

Almaklumlah kami kenal pun nak masuk hampir setahun kan. Hehe. Masa jadi guru ganti sama-sama dahulu di SMK Batu Kikir, Negeri Sembilan

Lepas itu saya lontarkan kembali soalan kepadanya,

"Awat weh. Yelah sama umur dengan kau la."

Dia punya respon buat den terkezut kejap.

"Weh den selamo ni ingat kau bawah 2 thn dari umur den"

Saya apa lagi, "hah ko biar betol ni weh? Aiyo muda betol den" ( dalam hati cakap sebaik tak tua 2 tahun. Haha)

Tapi saya syak saya dikatakan muda tu. Maybe perangai saya yang ada nakal, yang ada kalanya main bolos saja. 

Penuh keanak-anakkan jadi tu yang efek muka pun nampak muda. (eh tiba-tiba mengaku jujur pulak kan. Biasalah anak bongsu. hahah)

Tambah pulak dah masuk tahun ketiga makan shaklee ni kan.

Ofcos lagi nampak mudaa kan. Upss! Dah makan Vivix

Mesti ada efek. Haha 

Telomere den panjang. Penting tu. 🙈

Nak baca lebih lanjut perbezaan saya dan dahulu boleh baca dekat ENTRY ini

Apa lagi jom makan shaklee! hehe. 

Jangan lupa register jadi ahli sekarang ye. Tengah offer hebat ni! Berbaloi-baloi taw. 




Jika anda berminat dengan produk Shaklee 
terutama sekali SET TRIPLET IMMUNE ( Promo Oktober).
Jangan lupa untuk hubungi saya segera. 
Stok kini TERHAD!


Shaklee Independent Distributor


Faizah Syakira
FB: Faizah Syakira
IG: Faizah.syakira
Page: Kisah Kulit Berjerawat
Page : Kesihatan Keluarga dan Pemakanan
Tel : 0136625745 ( Whatsapp)
COD: Kuala Pilah, Juasseh, Bahau & sekitarnya

Monday 24 October 2016

6 CARA MENGGEMBIRAKAN HATI SEPANJANG HARI

Selepas saya coretkan ENTRY tentang perkaitan mood dan protin

Hari ini eloklah rasanya saya sambung pula tips bagaimana untuk menggembirakan hati pulak. Hehe. 

Eh macam telenovela pulak kan? Haha. 

Ok sambil-sambil minum ESP tu bolehlah rileks baca coretan saya seterusnya ini. Apa yang penting biar minda sihat, otak pun cergas! Yezzaa... :)

Esok pagi apabila mata celik je bangun untuk solat subuh, apa kata anda praktikkan 6 perkara ini. Manalah tahu semakin kita istiqomah mengamalkannya, anda akan menjadi orang yang lebih positif selepas ini kan? Antara tipsnya ialah :

1. Bersyukur 

Bersyukur kerana anda masih diberi nafas pagi ini bagi melihat matahari dan menghirup segarnya udara kurniaan Allah. Bersyukur juga kerana anda masih diberi kesempatan untuki melakukan dan menjadi yang terbaik; pastinya lebih baik daripada yang semalam.  

Sebaik-baiknya bacalah surah yassin diawal pagi setiap hari dan lakukanlah solat sunat duha. Mudah-mudahan ada keberkatan. 

Jangan lupa untuk membaca doa bangun tidur ;


Sumber Google


 Segala puji bagi Allah yang menghidupkan kami selepas mematikan kami dan kepadaNya kami akan kembali.

2. Tekad Bermotivasi 

Ucapkan dalam hati dan kepada diri yang anda mahu bersemangat sepenuhnya. Dengarkan dan baca bahan bermotivasi sebelum memulakan tugas. Di waktu awal pagi, jangan buka email, baca newspaper, baca gosip-gosip mahupun join sesi mengumpat bersama kawan-kawan. Hal ini kerana ia menerbitkan energi negatif lalu menghalang anda dari bermotivasi sepanjang hari.  

Senaraikan tugasan-tugasan yang harus diselesaikan sebelum membuka PC di pejabat, agar urusan teratur dan bersistematik pada hari berkenaan. 

3. Tingkatkan Motivasi Diri Dengan Mencari Motivasi Terbaik Motivasi harus dijaga

Sekiranya ia tidak dipelihara, ia akan menjadikan kita tidak bersemangat. Perbanyakkan bergaul dengan orang-orang berjaya, dan dapatkan tips menarik daripada mereka. Awal-awal pagi sebelum ke pejabat adalah elok sekiranya buka TV dulu, tengok 'Motivasi Pagi' di TV3, banyak tips menarik dapat diperolehi. 

4. Mulakan Dengan Bismillah 

Mulakan setiap tugasan yang ingin dilakukan dengan bismillah. Bismillah dapat menjauhkan kita daripada bisikan syaitan dan perasaan was-was, dan akhiri dengan ucapan Alhamdulillah, tanda syukur kepada Allah kerana memudahkan segala urusan. 

5. Mulakan hari dengan ubah sikap. Tetapkan apa yang mahu dicapai. 

Jadikanlah hari ini lebih baik daripada hari semalam. Orang yang berjaya akan sentiasa mempertingkatkan prestasi diri hari demi hari lantas potensi diri dapat dipertingkatkan. 

6. Maafkan Semua Orang 

Sebelum dan selepas bangun daripada tidur, maafkan insan di sekeliling kita. Memaafkan dapat menghilangkan segala kerungsingan dan keresahan hidup. Hati juga akan menjadi tenang dan tenteram apabila kita memaafkan insan lain. Inilah sifat mulia Rasulullah SAW.


Sumber Google


Sumber Google


Sumber Google


Kredit Info: Bicara Tanpa Suara

Sunday 23 October 2016

ADAKAH KEKURANGAN PROTIN DALAM TUBUH BADAN SESEORANG PENYEBAB KEPADA PERUBAHAN MOOD?

Adakah benar kekurangan protin penyebab kepada perubahan mood?



Sumber Google


Mood ni macam-macam bentuk datangnya. Ketika mood swing swang nak period pun ada jugak hangin taufannya. Haha. Apa lagi ketika stress dan marah dengan seseorang pun boleh menyebabkan mood kita berubah juga. Eh boleh kata macam-macam situasilah. 

Apa pun bersabarlah. 

Lagi bad mood, lagi tergolak-golak syaitan. Hurmmm.

Tapi kan! Setelah saya kaji. 




Ya Allah patutlah setiap kali minum ESP selepas sarapan pagi, rasa mood gumbira memuncak-muncak je. 

Rasa macam fefeeling berada di atas Bukit Bendera, Penang je rasa. ( eh ini je pencapaian hiking time Universiti yang paling2 mencabar. Haha )

Dapat tak rasakan macamne bestnya lepas hiking? Macamtulah jugak rasanya lepas ambil ESP.


Gituuwww.

Kalau ambil time malam pulak, fuhhh jiwa tu susah nak habaq la lepas minum tu. Perghhh fefeeeling gumbira dan ceria tu datang balik memuncak.

Nak tido aman jee.

Tido awal lagi dalam pukul 10 malam, esoknya tengok kulit comei je. Jerawat pun malu nak muncul.

Almaklumlah ESP ni antiradang kulit dan alahan kan. Hehe.

Eh asal pulak asyik cerita ESP fefeeeling happy je nih?

Actually nak bagitahu dekat sini, hehe.

Kalau anda rasa macam hari-hari bad mood, hati pun ada je tak kene, resah gelisah je.

Haa itu sebenarnya punca-punca salah satu kekurangan PROTEIN dalam badan.

Nak tak nak kenelah ambil ESP untuk topupkan kembali protein yang kurang dalam badan tu.

Apa yang penting apabila hati kita tenang, ceria dan kurang stress, insyaAllah kulit anda pasti akan sentiasa sihat.

Sebelum minum ESP, jangan lupa bismillah dahulu. 

Sesiapa inginkan ESP, jangan lupa dapatkan sekali di dalam Set Promo Essential Daily ( ESP, Omega & Vitalea) 


SET PROMO BULAN INI


Dah percaya kan? Jom baca contoh simptom kekurangan protin ini. 

8 KESAN KEKURANGAN PROTIN


Jadi apakah simptom atau pun tanda-tanda kurang protein dalam diet?
1. Oedema – pembengkakan disebabkan oleh pengumpulan air dalam badan. Ini kerana protein membantu menyeimbangan kandungan air dalam badan, dan kekurangan protein boleh menyebabkan berlakunya penyimpanan air yang tidak seimbang.
2. Turun berat badan. Ini bukanlah penurunan berat badan yang sihat. Ini kerana sel tubuh memerlukan protein. Apabila sumber protein tidak mencukupi, maka badan akan memecahkan protein dari otot untuk digunakan. Maka kita akan kehilangan otot-otot tubuh sekaligus menurunkan berat badan.
3. Rambut rosak, menipis, bercabang dan akhirnya botak. Ini juga antara kesan kekurangan protein. Kerana rambut dibuat daripada protein. Takde protein –> TAKDE RAMBUT!! Sedihnya weh! Hurmmm

Sumber Google

4. Koilonychia ataupun spoon-shaped nail juga boleh menjadi antara tanda kekurangan protein. Walaupun biasanya tanda ini adalah normal dikalangan kanak-kanak.


Sumber Google

5. Protein juga penting untuk mencerna zat besi bagi menghasilkan sel darah merah. Tambahan pula, kebanyakan makanan yang mengandungi protein juga mengandungi Vitamin B12 yang juga penting untuk penghasilan sel darah merah. Jadi kekurangan protein boleh menyebabkan anaemia – kurang darah merah.
Antara tanda awal anaemia adalah keletihan, kulit pucat, jantung berdebar dan pening kepala. Nanti kita cerita tentang anaemia secara detail. Kena tunggu ilham sampai dulu. heheh.
6. Selain diabetes, antara punca luka lambat sembuh adalah kerana kekurangan protein. Ini kerana kita memerlukan asid amino yang cukup untuk proses baik pulih luka.
7. Kerana kulit juga berasaskan protein, jadi bila kita kurang protein, kulit juga akan terkesan, dan kita akan lebih mudah mendapat masalah kulit seperti eczema, ruam, kulit kering.
8. Kekurangan sesetengah amino asid juga boleh mengurangkan hormon serotonin. Bila kurang serotonin, kita boleh mendapat masalah sukar tidur, atau tidur yang kurang nyenyak. Boleh baca ENTRY INSOMNIA
Ha nampak tak no 8 ini, inilah yang saya nak cakapkan tadi. 

Seperti kita tahu ada 4 Hormon Kegembiraan iaitu Dopamine, Oxytocin, Serotonin dan Endorpin akan dirembeskan ke dalam tubuh kita. 4 hormon ini akan merangsang mood daripada sedih kepada gembira.

Perasan tak kalau kita cukup tidur, kita akan lebih terkawal dari segi emosi tapi itu kalau boleh tidur. Kalau tidak boleh tidur disebabkan INSOMNIA tak ke mengganggu emosi? Betol tak? 

Apapun kalau anda buntu kenapa sukar tidur, sebaiknya minumlah ESP untuk atasi masalah tersebut. Kita ikhtiar mana tahu ikhtiar itu Allah sembuhkan. Dont give up ye. Senyum sikit :)

Lagi satu kalau tengok testimoni-testimoni ESP mana ada yang mengecewakan. Semua jadi happy setelah menggunakan ESP. 

Itulah sebabnya ESP ni HOT ITEMS!

Nak tak nak jom dapatkan ESP hari ini di dalam SET ESSENTIAL DAILY.




Jika anda berminat dengan produk Shaklee 
terutama sekali SET TRIPLE IMMUNE ( Promo Oktober).
Jangan lupa untuk hubungi saya segera. 
Stok kini TERHAD!


Shaklee Independent Distributor


Faizah Syakira
FB: Faizah Syakira
IG: Faizah.syakira
Page: Kisah Kulit Berjerawat
Page : Kesihatan Keluarga dan Pemakanan
Tel : 0136625745 ( Whatsapp)
COD: Kuala Pilah, Juasseh, Bahau & sekitarnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...