Saturday 10 September 2016

PENGEDAR SHAKLEE NEGERI SEMBILAN: Posto.. posto...

Assalamualaikum. Hai semua. Apa khabar?

Kali ini entry saya santai sahaja. Bercerita mengenai shipping shaklee. Shaklee ini ada 3 cara untuk membuat order iaitu:

  1. Order secara online di website shaklee. 
  2. Melalui call HQ atau branch . Klik di sini untuk ketahui Senarai HQ & CAWANGAN
  3. Menghantar wassap ke staff Shaklee 
Simple dan mudah sahaja menguruskan pembelian shaklee ini. Paling penting jika kita inginkan barang pada keesokkan harinya sampai, kita sebagai Agen Shaklee perlu submit order tersebut sebelum Jam 3 petang. 

So minggu ini pulak banyak jugalah saya buat pengeposan kepada customer. Direct pos je menggunakan shaklee almuklamlah kebanyakan ramai yang grab promosi harga 2 Tong (Twin Pack ) ESP dan Vitamin C bulan ini. Semua nak harga bayaran pos murah kan.

Dengan Shaklee bayaran pos hanya RM10.60 sahaja tapi kalau beli banyak-banyak boleh dapat FREE POSTAGE. 

Kalau saya hantar guna poslaju kesemua order promosi ESP & Vitamin C, Allahuakbar bergandalah bayaran yang anda perlu tanggung. Sekarang kebanyakan barang akan ditimbang balik. Sedih kan. Serius dah lama giler tak berkunjung ke Pejabat Pos dah. 

Kebanyakkan shipping saya menggunakan shaklee sahaja. Apa yang best shipping menggunakan shaklee, vitamin tersebut akan diletakkan dalam packaging yang berkualiti bagi menjaga kualiti vitamin tersebut. Macam standard pavillion gitu. haha!

Apa pun sebelum saya proceed order kebanyakan saya tanya dahulu kawasannya ada tak masuk GDEX atau CITYLINK. Jika ada, bolehlah saya proceed, jika tiada saya pos menggunakan Poslaju. 

Kepada anda di luar sana nak beli dengan saya, jangan risau. Saya ikut keselesaan anda samada ingin pos menggunakan shaklee ataupun poslaju. Manakala berdekatan dengan saya iaitu kawasan Kuala Pilah, Juasseh, Bahau dan sekitarnya. InsyaAllah saya boleh CODkan ditempat anda. 


Ini pula cerita saya mengepos dah menghantar barang. :) 

*Copy paste dari Facebook sendiri. Haha. Malas taip wehhh*


1 Sept 2016- Khamis

1 Sept ni agak mencabar harinya sebabnya kami semua SID yang dah setahun atau lebih setahun kene RENEW KEAHLIAN. Tapi saya renew guna bayaran RM30 je, itupun sebab bekalan Set Jerawat saya kehabisan. Hehe. Kalau tak saya mesti bayaran secara Free Renew je. Tapi jika renew bayaran ini, RM30 ini dijadikan voucher je. 

Saya belum reedem lagi voucher ni. Hehe. Sebaik dalam masa 3 bulan. :)

Alfafa dan GLA yang saya beli itu pun sampai pada 2 Sept, keesokkannya. Alhamdulillah sebaik tak bercatu makan. kahkahkah. 

Tulah dah sikit sangat baru nak beli. Faizah oo Faizah...

Lagi satu saya ada buat register keahlian baru untuk customer pada hari ini juga. Ahli baru itu membeli Omega untuk anaknya yang sedang mengambil peperiksaan tahun ini iaitu UPSR dan PT3.



5 Sept 2016- Isnin

Kali ni saya submit order untuk COD di kawasan saya dan saya pula bantu guide downline saya belajar membeli online di website. Alhamdulillah anak saya tu rancak betol buat penghantaran online ke rumah maknya. Haha. Tapi aku rasa macam simptom ketagih beli belah online dah kiki. :P 

Isnin ni pun saya ada submit register keahlian baru lagi. Ini kali kedua saya daftarkan downline baru bulan ini. Almaklumlah Promosi ESP & Vitamin C, siapalah tak nak grab harga keahlian weh. Ish rugi je tak jadi ahli. Banyak sangat kelebihannya. Kadang-kadang shaklee buat lucky draw la. Boleh dapat produk vitamin secara PERCUMA je. Tak ke best tu?



6 Sept 2016 - Selasa

Kali ini saya duk la tunggu shaklee sampai. Saya skodeng tracking no dalam website shaklee, saya tengok dekat citylink. Awat ni barang cheq tak gerak-gerak ni. Aishh.. dah sampai barangnya weh di Seremban. Tapi tak move on. Statik je situ. Sabor jelah..

Alih-alih anak shaklee saya update, maknya dah dapat shaklee yang dia debit tengahari jam2 lebih tu semalam. 

Saya pula masih menunggu. Saya rasa nak beli barang lepas ni janganlah jam 10 pagi. Jawabnya lusa agaknya sampai. Kene submit jam 12 ke 2 petang ok sikit. 


7 Sept 2016 - Rabu

Shaklee saya dah sampai! Walaupun Delay sehari dekat Seremban tu, alhamdulillah sampai juga shaklee.



PELINCIR SENDI LUTUT DAH SAMPAI
=====


Bila sampai, pergi ambil shaklee dekat rumah Kak ipar. 

Apa lagi COD terus. 😍😍

Lega hati Mak Cik Limah dapat OMEGAnya. Hehe.

Nak tahu fungsinya "PELINCIR LUTUT" ni?

OMEGA ini berfungsi sebagai anti-radang atau mengurangkan inflamasi pada lutut dan merupakan sumber omega 3 yang bertindak sebagai pelincir iaitu membantu sendi bergerak bebas.

Tapi sebelum COD sempat kejap berhenti tengah-tengah jalan sawah semata nak ambil gambar ni dan tiba-tiba muncul kereta di hadapan.

Malu boto muko ni. 😂

Den kono golak dengan pak cik tu. 😏

Sabo jo la..

Pak cik tak tahu kegigihan saya ni nak ambil pemandangan sawah ni macamne. 😂

Puas cari sisi cahaya yang tak menggelapkan produk ni.

Inilah hasil tangkapan gambar. Hehe. 




Ini hasil tangkapan petang tadi. 😊

Hantar B complex seketul ini ke Pejabat Tanah Kuala Pilah. Ada seseorang di sana ahli team bawah saya taw. 

Haaa siapa sini keje Pejabat Daerah sana? Atau sekitar sana ke? Angkat kening sikit. Haha. Nanti Faizah akan bagitahu siapa gerangannya. 😊


Apa pun saya nak share dekat sini.

Sebelum ini saya ada nyatakan yang bahawa B complex ini sesuai untuk rawat jerawat kan? Lagi kita stress lagi akan menyebab jerawat makin serius.

Namun jangan risau B complex dapat mengawal tekanan tersebut dan membuatkan kita dalam keadaan gembira serta tenang.

Selain itu, B complex juga berperanan:
+ menukarkan makanan kepada tenaga 
+ membantu untuk tumbesaran tulang
+ mengandungi asid folik baik untuk anemia
+ membantu meningkatkan daya fokua dan berkemampuan berfikir
+ elok untuk senggugut
+ menguatkan antibody tubuh
+ melambatkan prosess penuaan
+ meredakan alahan
+ memperbaiki masalah kulit kepala

Ada tak salah satu manfaat ini anda perlukan? Kalau ada baik dapatkan B complex.

Nak lebih penting lagi, ambil ESP sekali bagi membantu menyerap vitamin lain lebih cepat berbanding tanpa mengambilnya sekali.




Alhamdulillah Diya Nadia update dah dapat starter kits dan vitamin promo bulan ni. 😍😍
Sesiapa nak dapatkan shaklee area JENJAROM, SELANGOR boleh roger Diya ye. 


8 Sept 2016 - Khamis

Semalam juga saya ada submit order lagi untuk COD pada rakan saya yang bakal balik dari Brunei dan ada lagi seorang mak cik ni saya akan COD Omeganya. Anaknya di Miri tolong belikan untuk maknya. Maknya menghadapi masalah kencing manis dan juga darah tinggi. 

Tapi disebabkan saya busy sangat nak menguruskan barang-barang dapur surau. Tak dapatlah saya COD kan pada hari ini. 

Tempat korang ada buat masak-masak kenduri untuk raya di surau tak? Tempat saya ada buat. Tu yang sibuk sangat beli itu dan ini. 


9 Sept 2016 - Jumaat


OMEGA TERKENAL BANTU PENYAKIT 3 SERANGKAI
=========


OMEGA ini amanah dari customer dari Miri untuk emaknya. 

Kejap lagi lepas solat Asar nak buat penghantaran dekat orang kampung sini je. Hehe.

Amanah ini perlu ditunaikan kerana ibunya menghidap darah tinggi.

Kebiasaanya OMEGA ini amat terkenal dengan penyakit 3 serangkai iaitu membantu insan menghidap DARAH TINGGI, JANTUNG & KENCING MANIS.

Persoalannya bagaimana OMEGA ini membantu 3 serangkai ini? 
👉Dalam satu kajian yang dijalankan, didapati diet yang mengandungi asid lemak omega-3 dapat merendahkan risiko untuk mendapat penyakit kencing manis dan masalah jantung. 
Satu kajian lain yang dijalankan oleh Universiti Massey telah dikeluarkan dalam jurnal 'Nutrition and Metabolism' menunjukkan omega-3 dapat meningkatkan metabolisma karbohidrat dan lemak. 
Keadaan ini akan mengawal kenaikan berat badan sekaligus mengurangkan risiko untuk mendapat kencing manis ataupun penyakit jantung serta obesiti.

👉 Omega-3 juga telah diuji dan dibuktikan untuk mengurangkan hipertensi (tekanan darah tinggi). Ia bertindak melancarkan saluran darah dan menyingkirkan kolestrol jahat. 
So, jangan biarlan kolestrol yang tidak terkawal menjadi bapa kepada PENYAKIT DARAH TINGGI, KENCING MANIS, JANTUNG dan sebagainya.

Apa kata dapatkan omega berserta Set Promosi bulan ini iaitu ESP, vitamin C & Shaker EKSKLUSIF. Sangat-sangat recommended!



Jika berminat dengan Produk Shaklee ini, hubungi saya pada whatsapp atau PM direct di Facebook.


Shaklee Independent Distributor


Faizah Syakira 
FB: Faizah Syakira
IG: Faizah.Syakira
Page: Kisah Kulit Berjerawat
Kesihatan Keluarga dan Pemakanan
Tel: 0136625745 (Whatsapp)
COD Area: Kuala Pilah, Juasseh, Bahau, Bandar Seri Jempol dan sekitarnya

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...