Monday 1 August 2016

Daftar Ahli Shaklee

BAGAIMANA SAYA BOLEH BERMINAT MENJADI AHLI SHAKLEE?




Daftar Ahli (RM80 -Semenanjung/RM90 -Sabah/Sarawak)

ADAKAH SAYA INI BER"DNA" BISNESS??



Ini cerita saya...


Cerita si pemilik muka buku yang bernama Faizah Syakira Kamaruzaman atau blog dikenali Cik Kyra. Kata mak, nama ni diambil dari anak kawan abah. Kenan sangat lettuw sampai terbagi nama pada anak. Hehe. 

Ok.. bagaimana pula saya boleh terjebak dalam dunia perniagaan online Shaklee? 

Bermulanya begini... 
Ketika itu saya berada di tahun akhir 2013 iaitu semester 6 di sebuah Universiti di Malaysia ini iaitu UiTM Shah alam.

Saya terjumpa seorang rakan saya ni (ex-roomate) di Menara SAS, UiTM Shah Alam. Almaklumlah Menara SAS tu dekat sangat dengan Fakutli Sains Gunaan. Turun naik, Turun naik situ juga ikut jalan pergi ke kelas. ( rindu weh zaman belajar! ðŸ˜‚). Saya tegur rakan saya, "awat kuruih nau ni?". Ketika itu berat saya juga dah makin berat dan muka makin tembam. Risau taw. Kalau balik rumah (N9), mak mesti bebel dan seriau den dengar ceramah bab kurus ni. 

Jadi disebabkan saya ni dah tak mahu dengar segala ceramah mak. Saya tanya jugalah pada rakan itu. Kot ada petua yang boleh saya ikut. Rakan saya cakap dia makan shaklee. 

Time tu krik-krik jugalah. Apa bendalah shaklee ni? ðŸ˜‚

Daripada situ kawan saya duk promote je kat saya. Hahah. Sampai saya pun dah terjebak sekalilah. Makin digoda makin kuat saya nak tahu pasal produk ni, tapi bukan semudah itu saya nak terus percaya.

Saya gali segala yang ada pada blog. Ok saya jumpa website, saya jumpa clinical study. Saya jumpa segala mak nenek rujukan-rujukan shaklee ni bagai. Haha. Almaklumlah semester akhir, hadap pulak thesis. Jumpa ajalah benda yang research ni.

Jadi saya percayalah akhirnya dengan 100%. Namun saya tak jadi ahli pun ketika tu. Saya fikir nak tolong rakan saya je suka-suka. Saya tolong ikhlas tanpa ada sebarang upah. Saje suka-suka time tu. Tah ler tak terfikir pun nak dapat upah ke apa. 

Yang penting otak saya ni bebas dari memikirkan thesis yang tak kunjung-kunjung siap tu. Haha.. ðŸ˜‚banyak kali nangis nak siapkan sample thesis tu. Adoihh sampai dapat offer master pun saya tolak, sebab fobia. Tapi rasanya sekarang nak sambung boleh dah kot. Ada dah rasa kekuatan tu. Kiki. 

Sambung balik ye, jadi asyik syok 2 3 bulan tolong rakan saya dan lagi satu dah makin syok makan Vitamin pertama saya iaitu Vitamin E dan diikuti vitamin kedua iaitu Lecithin. Saya pun macam dah gembira balik buat thesis. Tetiba, Kawan saya ni pun tadi offer begini, "apa kata Faizah cuba dapatkan keahlian percuma dengan shaklee"

Rakan saya cabar saya taw time ni. Dia siap cakap cuba buat seminggu ni sebelum closing minggu depan. Uishhh... awak pulak rasa macam membara je orang cabar-cabar ni. Dia cakap saya boleh buat.

Jadi saya sahut cabarannya! Bermulalah dari situ saya duk promote dengan rakan serumah, abang-abang kakak-kakak yang buat master, phd. Hahaha... kemain lagi ko kan Faizah! Junior la, budak batch sendiri la.. mak la abah la, kakak-kakak la, kawan sekolah lah.. haa kau habis semua saya promote.

Mak abah pun tahu saya nak jadi ahli shaklee dan jadikan ianya bisness. Almaklumlah abah pun ada bisness sendiri. So mudahlah abah dan mak nak bagi anaknya ceburi bidang bisness ini.

Ketika itu ada jugalah yang peliknya bagaimana saya boleh percaya dengan supplement. Sedangkan saya jenis yang tak mudah percaya dan merasakan makan supplement nanti efek satu badanlah. Tambah toksinlah. Nanti jadi makin gemuklah. Saya pun tak tahulah. Tapi memang sebelum terpengaruh, lama juga saya kaji shaklee ni seperti asal usul, siapa pengasas, tahun bila, kukuh ke tidak shaklee ni dan macam-macamlah.

Ramai juga yang push saya masa 7 hari tu dapatkan ahli percuma dengan berkata begini "buatlah bisness ni. Shaklee tu dari zaman mak nenek aku ada lagi. Shaklee boleh dipercayai" 

Tang ayat nilah saya terus buat dan buat shaklee sehingga kini.

Tanggal 29 November 2013 inilah tarikh dimana saya bermula menjadi ahli secara percuma dengan total sale untuk 7 Hari iaitu hampir RM1500 dan bonus pertama saya dapat ialah RM 300 ++

Alhamdulillah.. itu semua doa 7 hari dari semua orang. Dapatlah merasa bonus banyak itu dan semestinya tiap-tiap bulan dapat bayar duit sewa rumah dengan bonus shaklee tanpa meminta satu sen bantuan pun duit sewa rumah dari mak abah. ðŸ˜Š itu memang seronok! 


Nah ini saya kongsikan gambar sebahagian pengalaman saya dengan bisness Shaklee. 




Nak jadi ahli percuma dengan 7 hari sale macam saya? Meh saya cabar anda!


0136625745
Faizah



atau PM inbox Facebook

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...