Sunday 13 November 2016

PENGALAMAN BERFACIAL BERSAMA NUTRIWHITE

Semalam tiba-tiba Facebok throwback pengalaman saya yang diberi facial oleh Nutritionist Nurul. Hehe. So abadikan teruslah dekat sini. Nanti bila Faizah bosan-bosan boleh la baca balik dan tunjukkan ke anak cucu cicit bukti kene facial ni. Haha.

*************

FACIAL BERSAMA NUTRIWHITE
#######################

Mesti ada dalam kalangan korang ada yang tertanya- tanya,

"Mana faizah ni tak update pape pun kat fesbuk apa yang terjadi di Klana Beach Resort semalam, kemanakah beliau??"

Toink toink persoalan korang ye? Haha.. Diriku kene sorokkan.. malu campur hati dub dap dub dab! Hahaha.. ðŸ˜œ itulah request macam-macam kat Master Wan Muliani kan, inilah al-kisah yang terjadi semalam. Hihi.

Satu pengalaman yang amat berharga walaupun dalam hati pada mulanya reda je apa yang berlaku. Haha. Akakkuterkekek gelak, kuang hasam la kan! Haha. 

Siti Farah anak shaklee saya pun ikut juga, pun kemain lagi tangkap gambarnya dan terus masuk dalam group whatsapp yang dinamakan "To be a Great Hero" ðŸ˜‚ (lepas ni aku buat spa kat korang ye.. haha)

Ceritanya begini di Klana Beach Resort, Port Dickson. Kami sampai agak kelewatan dalam 10 minit atau 15 minit begitulah. Dalam hati berkata, ini mesti dah separuh cerita bermula ni. Namun sangkaan kami meleset, buka sahaja pintu untuk masuk. Terus terdengar Nutritionist Nurul bertanyakan begini,

"Boleh saya tau siapa Faizah Syakira."

Dengan muka tiada perasaan, jawablah dengan sedikit pelik

"Ye saya"

Nutritionist Nurul pun berkata, " awak yang request demo Nutriwhite kan? Master Yani mesej saya"

Saya pun jawab, "Aah"

Haaa.. ketika itu terfemes la seketika nama insan Faizah Syakira & Master Wan Muliani di situ. Sok sek sok sek.


Jadi bermulalah sesi pembelajaran cara nak cegah diabetis & produk yang sesuai bagi golongan Diabetis. Yang penting Malaysia No 1 paling obesit, jadi merupakan faktor kepada diabetis JENIS 2 iaitu pancreas tidak merembeskan insulin yang mencukupi ( atau insulin tidak boleh diproses). Makanya di sini, insulin amatlah diperlukan oleh tubuh badan seseorang untuk menukarkan glukosa kepada tenaga.

Pembelajaran ini pun habis dan kami anak- anak murid meneruskan pembelajaran mengenai Set Nutriwhite. Hihi. Dalam hati dah cukup reda untuk dijadikan model demo Nutriwhite. Yela kat dalam kelas tu, yang paling muda hanya cik Faizah & cik Farah sahaja dan yang lain semua bawak anak- anak kecil yang lari ke sana ke sini. Hihi.. ibu- ibu tetap bersemangat juga melayan anak kecil sambil belajar mengenai shaklee. Memang terbaik! 

Selepas itu, nama cik Faizah pun di panggil ke hadapan.haha.

Walaupun sedikit nervous ( yelah kite facial biasa sensorang je tengok cermin, tetiba ditatap oleh ibu- ibu yang datang belajar. Malu- malu kucing tetap ada! Hehe)


Tu dia tahun lepas punya cerita. Hahah


Semasa ber"facial", apa yang saya dapat rasakan. Rasa segar sangat, sampaikan Nutritionist Nurul tegur "jangan tido pulak" haha.. adoi.. serius rasa Nutriwhite pakai ni memang rasa lainlah la.. rasa masa massage muka dari dagu ke dahi, memang produk ni lembut je. Baru saya tau bagaimana nak pakai sebetulnya pencuci muka dan step- step seterusnya. Selalu kalau kite picit pencuci muka atau apa-apa krim atas tapak tangan kan? Rupanya kene belakang tangan. Patutlah jerawat naik. Atas tapak tangan kita ni ada bakteria. Lagi- lagi jenis tangan berpeluh. Selepas ni korang nak pakai pencuci atau krim, letak belakang tangan.

Nak cari tisu ke atau span juga kene cari yang sesuai. Tidak boleh lepas ini kita nak main sambar je kan. Nampak murah, terus sambar. Padahal tak sesuai pun. Seram juga kalau ada dengar bakteria kan. lagi- lagi kulit sensitif.

Alhamdulillah.. sedikit sebanyak daripada pengalaman semalam telah membuat kami lebih sedar cara penjagaan muka yang sebetolnya. Tiadalah main hentam saja lepas ni. Hihi

Korang di luar sana, ingin merawat muka dengan set Nutriwhite khas untuk orang Asia ini. Bolehlah contact saya di whatsapp 0136625745

 Nanti saya terangkan bagaiman cara untuk massage muka nampak lebih glowing. Terkejut juga bila nutritionist cerita mak cik 55 thn, kulit tegang dengan cara massage muka yang betol. Memang glowing sangat berbanding orang yang massage pagi- pagi dengan basuh muka cara yang tidak betol.

Nota kaki: Korang tahu tak? Bukan sahaja period ada cycle, muka kita pun ada cycle juga iaitu selama 28 hari. Nak glowing pakailah Nutriwhite, serius nampak beza sebelum dan selepas difacial. Kulit lebih segar. hihi



Nutritionist Nurul belah kiri sekali. 
Beliau pun sebenarnya ada pengalaman jerawat kronik juga taw. 


*********

Sedikit sebanyak info di atas ini mengingatkan kembali saya kepada ilmu yang dahulunya. hehe. 



Jika anda berminat dengan produk Shaklee 
terutama sekali 


&




Jangan lupa untuk hubungi saya segera. 

Stok kini TERHAD!


Shaklee Independent Distributor


Faizah Syakira
FB: Faizah Syakira
IG: Faizah.syakira
Page: Kisah Kulit Berjerawat
Page : Kesihatan Keluarga dan Pemakanan
Tel : 0136625745 ( Whatsapp)

COD: Kuala Pilah, Juasseh, Bahau & sekitarnya



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...