Sunday 15 March 2015

SIAPAKAH INSAN INI? ANTARA BELAJAR ATAU BISNESS? ATAU KEDUA-DUANYA?



Gud luck adik! :)


Insan ni sebenarnya sudah lama berhasrat untuk membina empayar bisness shaklee dengan saya.. sejak dulu dia wassap saya cara nak jadi ahli dan nak cuba dapatkan free membership dengan shaklee (kadangkala chipsmore:P) haha.. mungkin komitmen bekerja itulah terbatas baginya..

So, sekarang tbe2 datang kembali kepada saya ingin menuntut segala ELMU.. ( saya tak kata saya perfect, semua ilmu saya ada.. bukan begitu) tapi saya cubalah bagi ilmu dan ape yg sy rasa pengalaman2 yg ditempuh di dalam berbisness.. mcmne nak jadi leader.. insyaAllah saya akan cuba.. :)

9/10 rezeki datang daripada bisness.. tapi bagaimana ingin grab 90% pintu rezeki ni kan.. kalau usaha pun tak capai 90%. (Saya skrg tgh berusaha untuk grab 90% ini.. doakan saya berjaya ye.. amin) tapi saya kene melalui 90% cabaran dalam bisness.. (teringat kata2 master cery)

Tapi bile insan ni bertanya soalan " HOW HARD AWAK STUDY UNTUK GAIN 1st CLASS DEGREE TUH?"

Alhamdulillah.. dengan izin Allah saya dapat capai target 
"FIRST CLASS"



Bergraduat dari UiTM Shah Alam
Ijazah Sarjana Muda Sains (Kepujian) Teknologi Bio Komposit


Jawapannya: fuh.. saya pun tak tau nak cakap macamne menggilernya saya study dulu.. struggle mcmne.. yang paling penting JANGAN PERNAH RASA MALU UNTUK MENUNTUT ILMU. JANGAN JADI BODOH SOMBONG. Sentiasa bertanya kawan2 atau lecturer.. sy sanggup buat study group, pergi kolej wlpn sy duk luar dulu.. how struggle sy dulu nak maintain sejak diploma best student sampailah ke degree.. SAYA SAYANG FAMILI SAYA! :')

Dan teringat plak, bagaimana saya masuk dlm bidang bisness shaklee ni. Masa tu sem di mana kene buat thesis, so bg sy bisness adalah terapi saya masa tu. Haha.. walaupun stress nak belajar lagi, nak thesis lagi. Nak berbisness lagi.. wow! Superb wow kan.. paling anda kene sayang ape anda suka.. so, semua boleh buat dlm satu masa..

Nak pergi lab buat thesis, org still wassap, pm kt fb., nak beli shaklee.. haa.. kadang2 menggiler jgaklah..

Tapi time belajar sangat MANIS! PRECIOUS TIME! SWEET MOMENT!

Oh.. sangat manis weh!! Wlpn struggle giler2, tapi hasilnya manis..

So skrg saya kene BUAT MUKA TAK MALU lagi mcm dulu.. kene pi nuntut ilmu bisness kt master2, sideline2 sy atau org yg dah berjaya dlm bisness tp bukan bisness shaklee. hahha.. barulah boleh berjaya kan!

Setiap orang pasti melalui pengalaman berbezakan dlm menempuh dunia bisness ni kan.. pengalaman itulah yang membuatkan seseorang itu terus cekal dan tabah tempuh dugaan hidup.. yelah 90% cabarang hidup kan,, tak nangis tu tak sah.. haha..

Yang penting sentiasa berdoa.. solat awal waktu, zikir.. semua tak dilupakan...

Semoga insan yg bertanya ini berjaya di dunia dan akhirat..aminn

Paling penting, kene pandai bahagi waktu untuk study dan bisness...

Semoga anda di luar sana... sentiasa bersemangat dlm menempuh dunia bisness.. gudluck!

Doakan bisness shaklee saya sentiasa berkembang maju, cemerlang dan gemilang sepanjang tahun 2015 ini.. amin... :)

Faizah
0136625745
Bakal Senior Supervisor 2015

P/s: jadilah insan yg hebat dengan usaha yg hebat dan luar biasa :) kepada adik yang bertanya ni, saya doakan anda berjaya dunia dan akhirat..amin... nanti boleh adik shaklee2 dengan kawan2 kt uitm tu.. hahah.. :D

4 comments:

Yun Sing said...

Jauh perjalanan luas permandangan :)

cikkyra90.blogspot.com said...

@yun Sing..yup... hihi...

Unknown said...

Assalam,boleh x tlong ceitakan serba sedikit tentang bio komposit,klo boley details pleasezz.

cikkyra90.blogspot.com said...

InsyaAllah. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...