Friday 20 January 2017

TESTIMONI RUAM BAYI DENGAN IKHTIAR SHAKLEE HERBAL BLEND CREAM

Assalamualaikum. Ya Allah lamanya tidak menulis di blog. Akhir tarikh yang Faizah tulis di blog pada 17 Januari 2017. Hehe. Kira lamalah juga kan. Bukan apa Faizah ambil masa 5 hari untuk susun semula gambar-gambar yang ada pada gallery handphone. Serabut sangat. Jadi pada itu editlah segala testimoni yang ada. 

Sebelum Faizah kongsikan testimoni ini, pernah tak mengalami gatal-gatal pada badan seperti ruam jadinya? Jika pernah, sebaiknya Anda ikhtiar dengan Shaklee Herbal Blend Cream. Bukan sahaja krim ini untuk bayi tetapi untuk orang dewasa pun boleh juga. 


Sumber Google


APA ITU RUAM? 

Sedikit info dari blog di sini ,

Ruam boleh berlaku dalam kalangan dewasa dan kanak-kanak disebabkan oleh sesuatu yang memberi iritasi kepada kulit. Ruam akan bermula dalam jangka masa 48 jam selepas terkena dengan alergen atau bahan penyebab (dermatitis). Bercakap mengenai masalah kesihatan berkaitan kulit, antara yang paling biasa tetapi menjengkelkan adalah masalah ruam pada kulit. Lazimnya dilihat berlaku pada kawasan kulit yang mudah berpeluh, ruam menjadi masalah kulit yang membimbangkan ramai orang. Ruam merupakan satu masalah kecil yang sebenarnya boleh dihindari dengan rawatan di rumah sahaja. Namun, dalam keadaan tertentu ruam turut memerlukan rawatan klinikal. Dermatitis akan mengakibatkan kemerahan pada kulit atau ruam dengan tompokan merah. Ruam atau dermatitis yang lebih teruk menyebabkan masalah yang lebih buruk seperti bengkak, kemerahan dan luka.

Antara Punca - Punca ruam adalah :
Ruam bukan selalunya berlaku pada kali pertama anda berhubung dengan alergen atau bahan iritasi. Keadaan apabila berlakunya tindak balas dengan bahan tersebut, menyebabkan berlakunya ruam. Ruam tidak merbahaya tetapi lazimnya menyebabkan kegatalan, kadangkala sehingga terluka. Antara alergen utama yang menyebabkan berlakunya ruam atau dermatitis ialah - Tumbuhan beracun seperti ivy, oak atau sumac, Sabun, bahan pencuci, syampu, minyak wangi, kosmetik atau losyen, Barang kemas atau fabrik.

Ruam juga didapati muncul selepas terdedah kepada serangga atau parasit seperti hama. Anda boleh mendapat ruam apabila anda berjalan ke kawasan luar bandar atau mengembara di dalam hutan. Ruam menjadi penanda masalah kulit yang kronik seperti jerawat, ekzema, psoriasis atau dermatitis seborrheic. Sebab-sebab lain termasuk ruam kering, cuaca sejuk, cuaca yang amat panas (ruam panas) dan tekanan emosi. Emosi seperti kekecewaan atau rasa malu boleh menyebabkan ruam yang gatal.  

Keperluan untuk rawatan perubatan sering bergantung kepada gejala-gejala. Terdapat ruam yang berlaku dengan gejala-gejala lain seperti sesak nafas atau demam, menandakan sejenis tindak balas alahan atau jangkitan yang serius. Periksa tanda-tanda anda untuk memutuskan jika dan apabila anda perlu berjumpa doktor. Anda juga harus lah perlu tahu jenis-jenis ruam.

Antara jenis-jenis ruam:

 1) Ruam Panas -kepanasan yang terlampau boleh buatkan bayi rimas dan kulit terjejas, naik bintik2 merah seakan-akan jerawat. Selalunya dikawasan pelipatan seperti leher,pelipatan siku,dicelah-celah kulit berketak-ketak.

2) Ruam Susu - kesan daripada lelehan susu yg dibiarkan dan tidak dilap, bintik-bintik putih di muka, leher dan atas dada bayi. Ruam susu biasa nya terdapat pada kulit si kecil terlihat kemerahan, membengkak, dan bersisik di sekitar pipi.


3) Ruam Lampin - terlalu lama dibiarkan memakai kain lampin/lampin pakai buang,  kulit jadi merah dan radang sama ada di sekitar punggung bayi atau di celah peha. Kandungan dalam lampin pakai buang seperti bahan kimia, losyen atau bahan wangian boleh meningkatkan sensitiviti terhadap ruam berbanding lampin kain. 

4) Ekzema - rasa gatal dan tak selesa. Tahap lebih teruk sehingga berdarah dan keluar air. Selalunya boleh tengok pada pelipat kelopak mata, leher, siku, lutut, pergelangan tangan, jari tangan dan jari kaki. 

5) Allergy- kulit merah dan gatal dgn tiba2, biasanya berpunca drpd pemakanan, habuk, cuaca, serangga, ubat dan bulu binatang. Ini tak berpanjangan.Sebenarnya, alergi atau alahan adalah reaksi keimunan terhadap bahan yang disedut, dimakan atau yang hanya disentuh.


CARA ATASI RUAM

Ada tak di sini ibu-ibu runsing dengan kulit anak-anak? Terutamanya ruam? Pasti ada bukan? Bukan bayi aja yang selalu kene ruam, dewasa pun kene juga. 

Jika ada kulit bayi yang sensitif, pilihlah krim berasaskan tumbuhan semulajadi seperti cadangan testimoni ini dengan Shaklee Herbal Blend Cream.

SHAKLEE HERBAL BLEND CREAM ini adalah krim serbaguna yang mudah meresap. Ibu boleh sapukan pada ruam, ekzema, panau, gatal-gatal allergik mahupun orang dewasa yang ada jerawat pun boleh digunakan juga.

Krim yang begitu menenangkan ini telah diuji secara klinikal dimana ia dapat mengatasi permasalahan kulit gatal-gatal atau dikategorikan kulit sensitif.

Krim ini jika disapu pada kulit dirasakan dingin, bermentol, dan tidak berminyak, super moist cream yang mengikat kelembapan kulit dan diperkayakan dengan sari tumbuhan yang sangat bagus untuk kulit.

Diektrak dari herba semulajadi yang menenangkan iaitu sage, horse chestnut yarrow dan rosemary.

Yang bestnya;
Organic
Free Paraben

TESTIMONI RUAM & SHAKLEE HERBAL BLEND CREAM

Ini pula antara testimoni best daripada customer untuk Januari 2017.
Terima kasih kak Shahira kerana sudi kongsikan testimoni ruam Qaisara 
Alhamdulillah. Berjaya juga ikhtiar dengan krim magic ini. Siap Kak Ira cakap magic taw krim ni. hehe. Suaminya juga teruja dengan hasil daripada krim ini juga. Syukur satu famili sudah mulai jatuh cinta dengan rangkaian produk Shaklee. 


Testimoni kisah Qaisara dengan kulit ruam bermula 6/1- 9/1/2017 


Tiada melecet, bau dan kering


Tidak merengek bermakna krim ini dingin dan best pada kulit. 






Tudiaaa ruam lampin pun tiada. 

Tapi ada terbaca juga dekat blog, kulit bayi ada reaksi seperti ini kadang kala disebabkan pemakanan ibu sendiri. 


Ini pula antara testimoni yang berjaya ikhtiar dengan herbal blend, ESP dan Mealshake untuk kulit


Sumber Google: Nah calit-calitlah baby Anda seperti ini. Hehe. Comel je kan. 
Tapi janganlah banyak macamni, bazirlah pulak. Haha. 
Berpada-padalah menggunakan krim ini. 


Nak baca testimoni saya? Ada pada link ini:





Stok Promosi Ini terhad!

Jika Anda berminat dengan produk & keahlian Shaklee,
Hubungi Faizah seperti details di bawah:

Shaklee Independent Distributor


Faizah Syakira
FB: Faizah Syakira
IG: Faizah.syakira
Page: Kisah Kulit Berjerawat
Page : Kesihatan Keluarga dan Pemakanan
Page: Diari Si Energy Booster
Tel : 0136625745 ( Whatsapp)


COD: Bahau & sekitarnya


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...