Thursday 22 September 2016

ALFAFA BANTU MERAWAT ALAHAN MAKANAN SEAFOOD

Dekat sini ada tak yang makin bosan dengan masalah jerawat?

Godang-godang pulak tu. 

Haha. Bosan kan? 


Tapi sejak saya amalkan balik secara konsisten Alfafa ni nampak dah perubahannya. Dengan syarat mahukan perubahan tersebut kenelah KONSISTEN.



Kalau baru 1 botol je makan, tak jadi apalah. 

Lagi-lagi jerawat GODANG-GODANG, ofcos masalah allergic plusssss pemakanan.

Alfafa sudah pastilah sesuai untuk rawatan jerawat ni.

Kerana ia adalah ubat penawar jerawat yang baik dan dengan penggunaan secara konsisten, seseorang itu boleh menyembuhkan jerawatnya.

Lagi satu boleh diambil dalam 2 biji atau 3 biji alfafa untuk dibuat masker setiap malam. Ianya amat berkesan dalam mengecutkn jerawat.

Selain itu, alfafa juga boleh dibuat teh dengan cara bancuhnya dengan air.

Bukan itu sahaja peranannya, Alfafa juga membantu sebagai antihistamin makanan seafood.

"Antihistamin digunakan untuk mengatasi berbagai macam jenis alergi . Sebagai contoh , alahan pada makanan , serangga , alahan kulit , alergi mata dan lain-lain . Ia juga boleh mengurangkan reaksi yang ditimbulkan oleh alergi ." - aladokter.com



Sedapnya udang ini kan. Kalau dulu saya makan udang, 
pasti bibir ni bak Angelina Jolie. Hehe. Tapi sejak konsisten 10 biji Alfafa setiap 
hari dah bolehlah makan sedikit demi sedikit. 
Sesiapa yang ada masalah jerawat kronik, 1st step untuk pulihkannya perlulah elakkan makanan seafood. Dulu masa dapatkan konsultasi Doktor pun, saya memang tak usik la seafood. 
Nanti seluruh muka rasa gatal dan tiba-tiba jadi merah. Bila dah merah alamatnya keluarlah jerawat GODANG. Huwaa. Sekarang ni dah makan alfafa, mulalah berjinak-jinak tapi makan berpada-pada jugalah. Efeknya pun saya rasa lagi ok  dari dulu. Dulu tak makan alfafa, memanglah jadi parah sikit walaupun makan tak banyak. Sekarang 1 atau dua ke biasa je. Mungkin nak makin baik disebabkan alfafa ni. Serious saya jatuh cinta sangat dengan Alfafa ni. 
My skin lagi better sekarang berbanding dulu :)



So kalau rasa jerawat naik akibat pemakanan seafood atau apa sahaja makanan penyebabnya naik, apa kata dari sekaranglah makan secara konsisten Alfafa.

InsyaAllah lama-lama nanti masalah kulit anda akan berkurangan. 

Nak best lagi boleh ambil SET PALING BASIC DETOX HARIAN


ALFAFA MERAWAT ALAHAN & JERAWAT

Tahukah Anda? Tumbuh-tumbuhan dan herba memang menjadi asas kaedah untuk menghilang jerawat secara semulajadi. Antara tumbuhan yang digunakan secara turun-temurun untuk masalah jerawat ialah alfalfa atau nama santifiknya Medicago sativa. Alfalfa merupakan sumber semulajadi pelbagai vitamin termasuk vitaminA, B1,B6,C,E dan K. Daun alfalfa merupakan agen pembersihan yang berkuasa untuk membuang toksin atau kotoran daripada badan.

Terdapat kajian yang menunjukkan jus alfalfa adalah sangat berkesan untuk menghilangkan jerawat. Masa diperlukan tidak lama, mungkin dalam 3-4 minggu sebelum anda merasakan kesan posittif penggunaan alfalfa. Mengandungi pelbagai nutrisi yang diiperlukan kulit dan kandungan klorofil yang tinggi menjadikan alfalfa pengubat jerawat yang sangat luar biasa.Selain itu, alfalfa juga mempunyai fungsi anti kulat yang menjadikan kulit bersifat alkali dan membersihkan kulit.

Biji alfalfa dikatakan boleh memebersihkan darah daripada toksin dan kotoran seterusnya memastikan kulit berseri-seri dan bebas daripada jerawat. Mengamalkan alfalfa juga menjaga organ dalaman dan membuang bahan-bahan yang tidak diperlukan oleh badan. Mungkin akan mengambil masa, namun fungsi hati, buah pinggang dan kulit akan menjadi lebih baik dengan bantuan alfalfa untuk membuang kesemua toksin ini. Akhirnya tiada lagi masalah-masalah kulit seperti eczema dan jerawat yang biasanya disebabkan oleh kotoran berlebihan dalam darah.

Testimoni Jerawat & Alahan:


Sumber Google


Sumber Google


Jika anda berminat untuk dapatkan Vitamin Shaklee, hubungi saya dengan kadar segera. 

Kini berbaki 8 hari untuk dapatkan harga promosi ESP, Vitamin C dan Shaker Eksklusif

Shaklee Independent Distributor


Faizah Syakira 
FB: Faizah Syakira
IG: Faizah.Syakira
Page: Kisah Kulit Berjerawat
Kesihatan Keluarga dan Pemakanan
Tel: 0136625745 (Whatsapp)
COD Area: Kuala Pilah, Juasseh, Bahau, Bandar Seri Jempol dan sekitarnya




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...