Wednesday 7 September 2016

KISAH SEORANG MAK CIK DENGAN LUTUTNYA




2 hari sebelum ini ada mak cik datang rumah bertanya supplement Omega seperti di dalam gambar ini.



Tapi dalam 2 3 hari itu ada la terfikir mengenai mak cik ni. Bagaimana omega dengan lututnya. Ok ke tidak.
Apa feedbacknya. Ligat wo ligat memikir. 

Tapi disebabkan sibuk sangat tak berkesempatan lagi nak pergi ke rumahnya.

Jadi tup-tup petang semalam tu, muncul la wajah ini memberi salam bertalu-talu di rumah.
"Assalamualaikum. Assalamualaikum. Mano orang eh ni?"
Lalu saya pun keluar dari bilik. Saya pun menjawab, "Waalaikumsalam, oh mak cik. Maaf tak dengar salam tadi. Nak jumpa mak ye? Mak ada kat dapur tengah masak lada"
Mak cik itu pun berborak-borak la dengan mak saya. Akhirnya, barulah saya tahu tujuan kedatangan ke rumah ini.
Sebenarnya saya tak sangka pula mak cik itu datang kerana OMEGA. Allahuakbar. The power of mind kan.
Patutlah hati dan minda ini terdetik mengenai mak cik ini. Rupanya beliau asyik menyebut nak dapatkan omega dari saya ini.
Almaklumlah sebelum ini beliau mengalami keradangan pada lutut yang sampaikan dirinya tidak boleh bangun dan mengerjakan solat pun tidak selesa.
Lagi satu perkara, doktor ada beri cadangan kepadanya untuk membuat satu pembedahan iaitu menukarkan tulang lutut dengan besi.


Sumber Google

Perasaan orang tua manalah yang tidak kecut perut dengar cadangan begini kan? Saya sendiri dengar pun seram dan saya sendiri juga pernah melihat pembedahan lutut ke besi ini menerusi video yang disediakan oleh Pakar Nutrisi Shaklee di dalam kelas.
Seram sangat. Siap kene gergaji dahulu sebelum masukkan besi tersebut ke tempurung lutut. Seram kan?
Jadi mak cik ini pun ikhtiar dengan Omega ini.
OMEGA ini juga berfungsi sebagai anti-radang atau mengurangkan inflamasi pada lutut dan merupakan sumber omega 3 yang bertindak sebagai pelincir iaitu membantu sendi bergerak bebas.
Saya menasihatkan mak cik ini mengambil omega sebanyak 2 atau 3 biji sehari dan perlu menjaga pemakanan yang lebih kepada anti-radang.
Alhamdulillah. Mak cik ini sangat sukakan omega ini.
Katanya ibadah solatnya tiada lagi terganggu. Boleh bergerak seperti dahulu. Tapi masih lagi berjaga-jaga.
Inilah sebabnya mak cik ini repeat order bekalan OMEGA kali ini.
Saya lagilah seronok dapat bantu mak cik seperti ini. Sekurangnya saya sudah meringankan rasa stressnya terhadap penyakit lutut dihadapinya.
Jika anda mempunyai ibu bapa menghadapi masalah ini, boleh cadangkan vitamin ini atau nak add on dengan ESP & Vitamin C pun boleh.
Orang tua lagi digalakkan mengambil set asas ini.



SET ASAS:

ESP - Adalah protein sihat yang memberikan bekalan tenaga berterusan manakala sifatnya  rendah glisemik indeks yang memberikan rasa kenyang lebih lama. Pengambilan susu bersama ESP dan kurma memberi badan lebih tenaga untuk bekerja dengan produktif sepanjang hari.

VITAMIN C - Vitamin C menyokong kesihatan tulang, gusi dan gigi serta kesihatan keseluruhan. Individu yang sering rasa penat, letih, lesu dan tidak bermaya mungkin kekurangan vitamin C. Disamping itu Vita-C dapat membantu penyerapan iron yang ada dalam Vitalea

SET SENDI:


OMEGA GUARDOMEGA ini juga berfungsi sebagai anti-radang atau mengurangkan inflamasi pada lutut dan merupakan sumber omega 3 yang bertindak sebagai pelincir iaitu membantu sendi bergerak bebas.

OSTEMATRIXKalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.

COLLAGEN -Collagen berfungsi memberi regangan kepada sendi, menjaga rangka lutut, dan pada masa yang sama memelihara tulang rawan yang mula rosak. Bila Collagen mula rosak, lutut akan mula membengkak dan tulang kat bahagian lutut akan mula membesar melebihi rangka lutut. Nak ke kene operate? Erk.. seram je kan!


Sumber Google

Testimoni :

Sumber Google


Sumber Google



Jika berminat dengan Produk Shaklee ini, hubungi saya pada whatsapp atau PM direct di Facebook.

Shaklee Independent Distributor


Faizah Syakira 
FB: Faizah Syakira
IG: Faizah.Syakira
Page: Kisah Kulit Berjerawat
Kesihatan Keluarga dan Pemakanan
Tel: 0136625745 (Whatsapp)
COD Area: Kuala Pilah, Juasseh, Bahau, Bandar Seri Jempol dan sekitarnya

1 comment:

ZULHILMI TEMPOYAK said...

kena bjaga2 yak.. sy pon sll main bola lutut kadang bunyi. takut. huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...