Sunday 13 November 2016

AL-KISAH KUIH LEPAT PISANG KEGEMARAN EMAK SAYA

Saya selalu belikan lepat untuk mak tapi kali ini omak den buat dengan air tangannya sendiri.

Allahuakbar memang menguji kesabaran.

Selalunya saya mampu je tahan makanan dekat luar sana. Sanggup tahan ye walaupun hati dup dap ingin makan  

Dalam pada sama fobia bakal mengakibatkan jerawat berbatu-batu dekat muka dan anda sendiri harus baca testimoni saya sendiri  dalam tempoh 10 bulan ini. Sangat sedih taw kalau ingatkan kembali bagaimana kulit saya yang dahulunya.  


Inilah wajah baru saya. Anda boleh ikuti juga kisah saya di sini juga


Kadang-kadang keluar dengan mak pun siap cakap,
"Tak nak makan luar. Makan dekat rumah. Air tangan omak kan lagi selamat dekat skin orang ni"

Lalu akurlah makku dengan perangai ini. Hehe.

Tapi petang ni mak den bagi pulak separuh ni untuk den makan. Alahai menguji ni. 
Dengan ini diisyhtiharkan saya sudah makan secoet.


Dah makan sedikit lepat pisang omak den. Huwaa. 
Tapi saya dah on tadi Set imun dan detox. 
Fobia giler dengan kalau jerawat bawak geng.



Inilah Kuih Lepat Pisang Favourite mak saya. 
Sebenarnya pisangnya diberi oleh jiran. 
Jadi alang-alang tu mak buat lepat. 
Alhamdulilah dapatlah 15 biji lepat.
6 biji bagi abang bawak balik. hehe. 
Bakinya kakak dan emaklah yang makan. 
Ikutkan hati ini mahu je nak makan tapi sabar je. Takut efek skin. 


Walaupun, jerawat dah naik tiga ketul akibat makan keropok lekor semalam. ðŸ˜…
Sadis kan jadi orang yang ada masalah alahan pada makanan ni. Penuh kesabaran
.
Ni pun duk membincangkan dengan mak dari segi pemakanan "lopek pokak" ni. 


Omak den janganlah goda lagi. Aiyoo. Parah nanti naik dekat skin ni nanti.

Cukuplah keropok lekor semalam dah ku bedal banyak. Sekali sekala makan, ha kau efek thorbaik.

Nangis! Tapi tak perlu menangis. Diri sendiri punya angkara. Hehe 

Mampu sabarkan hati aja.

Jomlah kita booster immune kulit sementara tengah promosi ni. Ehem! Eh.

Lagi satu Anda di luar sana kalau nak ikuti stori saya mengenai pemakanan dan healthy lifestyle saya. Tak tahulah healthy ke tidak. Haha. Kadang-kadang cheat day jugak. Boleh cari saya di Facebook dengan hashtag ini. Instagram pun saya menggunakan hashtag yang sama juga. 

Jangan lupa dapatkan Set kegemaran saya bulan ini iaitu Immune dan detox  untuk beri keberkesanan kulit anda untuk pulih seperti insan biasa. 


Jika anda berminat dengan produk Shaklee 
terutama sekali 


&




Jangan lupa untuk hubungi saya segera. 

Stok kini TERHAD!


Shaklee Independent Distributor


Faizah Syakira
FB: Faizah Syakira
IG: Faizah.syakira
Page: Kisah Kulit Berjerawat
Page : Kesihatan Keluarga dan Pemakanan
Tel : 0136625745 ( Whatsapp)

COD: Kuala Pilah, Juasseh, Bahau & sekitarnya

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...