Tuesday 4 April 2017

USUS KOTOR PENYEBAB KULIT JERAWAT

Assalamualaikum. Selamat pagi semua. Coretan pagi ini ingin menerangkan betapa pentingnya kita perlu detox. Almaklumlah sempena promosi pada bulan April ini.

Jadi adalah tepat jika Faizah menyebarkan info Detox ini memandangkan pada bulan hadapan kita akan menyambut Ramadhan. Pastinya makanan banyak dan buat kita jadi tidak tahu ingin memilih yang mana satu. 


Sumber Google


Anda pernah tak buat service dalaman? Maksud Faizah dengan detox. 

Ada yang berkongsi dengan Faizah baru-baru beliau buat dengan lemon detox tapi katanya tidak berhasil. Kulit tiada perubahan. 

Eh kulit? Apa kaitan kulit dan Detox kan? Sebenarnya kalau Anda nak kulit bersih detox sangatlah penting. Tahu tak apa punca kulit kita tidak bersih dan selalu diserang oleh jerawat?


Sumber Google


Makanan yang kita makan selama ini telah pun mengotorkan dinding usus.

Tapi bila Anda ambil makanan tambahan seperti vitamin C dan Anda skip untuk ON Detox, agak Anda menjadi tak kesannya. Tipulah tiada kesan kan tapi kita sendiri tahu rasanya pada kulit lebih daripada kita sangka atau kita sendiri nampak perubahannya perlahan atau tidak. Lihat orang lain, seminggu dua minggu kita dah rasa macam teruja dengan kulit. Sampai dekat kita bila cuba, keputusan kurang memuas dan hasilnya tidak secepat macam sahabat kita itu. Ada tak rasa begitu? 

Jika ada ketahuilah bila dinding usus kotor, apa segala makanan tambahan yang Anda ambil kadar penyerapannya kurang memberangsangkan.


Sumber Google


Ramai yang stori dengan Faizah kenapa bila dirinya makan vitamin tak begitu memberikan kesan yang baik.

Terus rasa kecewa.

Nasihat saya pastikan cuci dinding usus Anda pada permulaan.

Selepas itu, bolehlah ambil vitamin yang lain.

Selagi tak service dalaman Anda, makanlah apa pun. Nutrisi yang ingin diserap melalui usus bakal kurang penyerapan.

Usus kita kotor pun disebabkan cara pemakanan kita juga.  Jadi kalau masih kotor, itulah punca-punca penyakit datang.

Bak kata Haris Ibn Kaladah, doktor pada zaman Rasulullah yang mendalami ilmu perubatan Galenik mengatakan,

"Perut itu punca segala penyakit"

Begitu juga Rasulullah menyatakan,

"Perut itu gudang penyakit."  -Direkodkan oleh Muslim

Mudah-mudahan tips ini dapat membantu Anda bijak memilih vitamin dengan langkah yang pertama iaitu DETOX.

#HealthySkinJournalsFSK

Cadangan Faizah Anda di luar sana nak cuba Detox, boleh dapatkan Set Detox ini; 


1. Alfafa Complex - Mencuci darah, usus dan hati. Alfafa ini sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan tubuh badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot. 

2. Herblax - Mencuci perut dan usus- membersihkan najis yang tersekat dan merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersimpan lama atau tersekat. Sangat disyorkan kepada mereka yang mudah sembelit. 

3. Peppermint Ginger Plus- Rumusan empat jenis herba. Selain jintan manis dan jintan hitam, ia juga mengandungi pudina dan halia - herba tradisional telah lama digunakan sejak berkurun lamanya untuk melegakan tubuh. 

4. DTX Complex - Tahukah anda bahawa hati merupakan PEMBERSIH RACUN dalam tubuh kita. Kerana itu ia perlu diservis setiap hari untuk membuang toksik dan racun dari badan kita. DTX complex bertindak sebagai detoksifikasi untuk menyahtoksik bahan beracun dari hati seperti dadah dan bahan bernitrogen bagi memastikan seluruh organ berfungsi secara normal. Apabila fungsi hati terganggu, timbunan toksik dalam badan akan menyerang organ yang lain.

5. Vivix - Vivix Shaklee adalah minuman kesihatan yang kaya dengan antioksidan yang dihasilkan daripa ekstrak anggur muskat, resveratrol dan bersama beberapa ramuan lain yang semulajadi. Ia merupakan supplement anti penuaan tahap sellular yang terbaik di dunia. Detoks program dengan Vivix Shaklee adalah program untuk menyahtoksin yang dilakukan selama 14 hari berturut-turut untuk tujuan 'pembersihan' organ, darah dan sel-sel badan. Ia bukan sahaja semata-mata untuk membuang toksin, malah Vivix Shaklee membantu memperbaiki sellular DNA kita, melambatkan penuaan tahap sellular, menggalakkan pembentukan mitochondria ( pusat yang menghasilkan tenaga untuk sel) serta melambatkan pembentukan protein AGE yang boleh menyebabkan kerosakan dan mengganggu keutuhan sel sedia ada. 

6. Mealplan 7 hari detoks disediakan.


Jika Anda berminat dengan produk & keahlian Shaklee,

Hubungi Faizah seperti details di bawah:

Shaklee Independent Distributor


Faizah Syakira
FB: Faizah Syakira
IG: Faizah.syakira
Page: Kisah Kulit Berjerawat
Page : Kesihatan Keluarga dan Pemakanan
Page: Diari Si Energy Booster
Tel : 0136625745 ( Whatsapp)


COD: Bahau & sekitarnya



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...