Saturday 15 October 2016

BOOST YOUR IMMUNE SYSTEM NATURALLY: 8 MAKANAN TERBAIK MENINGKATKAN SISTEM IMUNITI


Majoriti sel-sel imun kita tinggal di bahagian usus. Maka di sini ada 8 makanan yang anda boleh makan hari ini untuk meningkatkan sistem imun anda.

1. Lada benggala/Capsicum



(Sumber Google)
Kalau di negara lain dipanggil bell pepper 
tapi kita orang melayu panggil ni lada benggala. 
Nak lebih sedap lagi "capsicum" hehe


Lada ini mempunyai 2x ganda Vitamin C seperti buah-buahan citrus. Di samping itu, lada ini juga sumber beta-karotena, yang bukan sahaja membantu mengekalkan kulit yang sihat dan mata tetapi kajian menunjukkan mereka juga boleh memberi rangsangan sistem imun. 



2. Citrus


( Sumber Google)



Buah-buahan citrus penuh dengan vitamin C. Dipercayai meningkatkan pengeluaran sel-sel darah putih bagi mempertahankan tubuh dari serangan jangkitan/penyakit. Oleh kerana badan tidak menghasilkan atau menyimpan vitamin ini. dengan pengambilan yang banyak dari buah-buahan citrus ini dapatlah membantu mengekalkan sistem imun badan. 


3. Halia


(Sumber Google)


Halia dipercayai mempunyai persamaan seperti vitamin C kerana ia juga boleh menghentikan selesema sebelum ia bermula. Apa lagi jom makan Peppermint Gingger Plus Shaklee! :D


4. Kunyit 


(Sumber Google)


Anda boleh mendapatkan rempah ini dalam kebanyakan kari, ia berwarna kuning cerah dan rasanya pahit sedikit, tetapi ia pasti boleh agak menakjubkan untuk kesihatan diri. Walaupun ia telah digunakan untuk keupayaan menenangkan untuk sendi, satu kajian baru-baru ini menunjukkan kepekatan tinggi "curcumin"( Yang beri warna kepada kunyit) juga boleh mengurangkan demam. 

CARA MENGATASI DEMAM DENGAN GLA COMPLEX


5. Bayam 


(Sumber Google)


Bayam adalah sayur-sayuran yang sesuai untuk sistem imun kerana mempunyai vitamin C, beta-karotena dan banyak antioksidan. Tapi janganlah menumpukan sahaja pada bayam, kerana ada satu kajian menunjukkan bahawa sayur sayuran berdaun hijau adalah pilihan yang baik juga untuk dimakan. 


6. Brokoli


(Sumber Google)


Seperti bayam, brokoli adalah satu lagi pilihan sayur-sayuran yang memberi khasiat dengan tinggi antioksidan dan vitamin seperti vitamin A, C dan E. Brokoli juga antara favourite sayuran saya untuk memperbaiki kulit JERAWAT & ALAHAN kronik.


7. Yogurt



(Sumber Google)


Jika anda sukakan yogurt, pastikan anda mendapat manfaat kesihatan yang penuh dengan memakan jenis dengan kultur hidup. Penyelidikan terkini menunjukkan budaya ini boleh menguatkan sistem imun anda. Yogurt juga boleh menjadi sumber vitamin D dan boleh membantu meningkatkan sistem imun. 



8. Kacang Badam (Almonds)


Apabila sistem imun anda memerlukan rangsangan, vitamin E juga amat diperlukan juga untuk sistem imun yang sihat. Vitamin E adalah sejenis larut lemak yang bermakna lemak diperlukan dalam usaha untuk diserap dengan baik. Anda boleh mendapatkan sumber vitamin E ini dengan mengambil setengah cawan badam. 



OKTOBER SPECIAL: TAHUKAH ANDA?

Terdapat 3 Garis (3 lines) pertahanan dalam sistem imun anda. Apa yang membentuk imuniti anda bukan satu entiti, tetapi lebih kepada sistem organ, sel-sel, dan tisu di seluruh badan anda. Ia adalah penting untuk menyuburkan semua 3 baris untuk memastikan sistem imun anda kuat dan sihat. 

Praktis gaya hidup sihat, pengurusan tekanan yang baik, mengambil makanan berkhasiat dan makanan tambahan untuk diet adalah satu cara yang bijak bagi memastikan sistem imun anda kuat dan memaksimumkan perlindungan anda. 


Bagaimanakah ( 3 lines)  membantu melindungi sistem imun anda?

1st Line:

Tujuan ntuk garis pertama pertahanan iaitu termasuklah kulit, mukus, air mata, air liur, peluh dan asid perut akan bertindak sebagai penghalang untuk memerangkap dan membunuh kuman daripada memasuki badan. 

Apa yang anda perlu amalkan di dalam diet anda ialah:




SET DAILY ESSENTIAL 

1 x OmegaGuard™ 
1 x Vita-Lea® Iron Formula
1 x ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder with Vanilla Flavour
2 x Live Amazing" Paper Bag*
1 x Immunity Product Set Guide
1 x Immunity health information leaflet.
1 x Eco-Friendly Jute Bag (Green)*
 * While stocks last

Jangan lepaskan peluang dapatkan Promo ini



2nd line:

Apabila kuman dapat merempuh halangan pertama, mereka akan menghadapi pertahanan daripada pelbagai jenis sel-sel imun termasuklah sel-sel darah putih yang merupakan "Natural Killer Cells" yang berada  di bahagian kedua lapisan pertahanan anda. Manakala, interferon pula memainkan peranan penting dalam mengaktifkan dan meningkatkan tindak balas imun bagi melindungi diri anda daripada serangan kuman tersebut. 

Apa yang anda perlu amalkan di dalam diet anda ialah:

  • Biji labu, benih Plantago, Bunga Safflower, Japanese Honey Suckle yang semulajadi dapat meningkatkan tahap interferon dan menyediakan sokongan imun pada tahap sel, (Boleh baca ENTRYNutriferon baik pulih kulit saya dengan langkah yang pertama)
  • Karotenoid berperanan meneutralkan radikal bebas dan meningkatkan aktiviti sel-sel darah putih. (Boleh baca ENTRY di sini: Caratomax- Anti penuaan)
  • Bawang putih adalah antibiotik semulajadi yang kuat dengan membantu meningkatkan sel darah putih. ( Boleh baca ENTRY di sini: Testimoni kulit & Garlic)
  • Vitamin C merupakan tunjang paling penting dalam sistem imun. Ia meningkatkan sel-sel darah putih dalam misi pencarian, memerangkap dan memusnahkan aktiviti-aktiviti kuman. (Boleh baca ENTRY di sini: Vitamin C adalah Antioksidan Tubuh badan)


SET IMMUNE PROTECTION:

1 x Garlic Complex
1 x NutriFeron®
1 x CarotoMax®
1 x Sustained Release Vita-C Plus™
2 x Live Amazing" Paper Bag*
1 x Immunity Product Set Guide
1 x Immunity health information leaflet.
1 x Eco-Friendly Jute Bag (Green)*


* While stocks last

Jangan lepaskan peluang dapatkan Promo ini


3rd line: 

Line ini memberi tindak balas secara khusus kepada jenis kuman. Jika akan datang kuman itu menyerang kembali terhadap badan, ia akan bertindak balas dengan sewajarnya. Bagi memperbaiki kerosakan sel-sel anda ini, sel-sel anda perlukan resveratrol dan polifenol untuk pemulihan sel-sel yang lebih cepat. 

  • Resveratrol & Polifenol berperanan meningkatkan aktiviti sel pembunuh semulajadi semasa membaiki dan melindungi sel DNA.


SET ADVANCE PROTECTION


2 x Vivix® 
2 x Live Amazing" Paper Bag*
1 x Immunity Product Set Guide
1 x Immunity health information leaflet.
1 x Eco-Friendly Jute Bag (Green)*
* While stocks last

Beli 2 botol Vivix layak dapat CASH BONUS & FREE MEMBERSHIP

Jangan lepaskan peluang dapatkan Promo ini




Jika anda berminat dengan produk Shaklee 
terutama sekali SET TRIPLE IMMUNE ( Promo Oktober).
Jangan lupa untuk hubungi saya segera. 
Stok kini TERHAD!


Shaklee Independent Distributor


Faizah Syakira
FB: Faizah Syakira
IG: Faizah.syakira
Page: Kisah Kulit Berjerawat
Page : Kesihatan Keluarga dan Pemakanan
Tel : 0136625745 ( Whatsapp)
COD: Kuala Pilah, Juasseh, Bahau & sekitarnya

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...