Tuesday, 11 October 2016

TESTIMONI ESP. MEALSHAKE & HERBAL BLEND: ATASI RESDUNG & PREBIOTIK USUS (TINGKATKAN IMUN KULIT & DALAMAN)

TIDAK PERCAYA YANG MEALSHAKE BANTU UNTUK MEMULIH DAN MEMPERBAIKI KULIT?

Boleh rujuk info Prebiotik Usus dengan Mealshake di ENTRY ini

Beliau ini merupakan rakan saya ketika sama satu batch di Universiti ( UiTM Shah Alam). Kira saya kakak, beliau adiklah. Almaklumlah jarak umur. Adik perlu menghormati kakak. Haha. 

Jadi beliau sememangnya mengamalkan ESP sebelum ini untuk merawat resdungnya dan ini testimoninya. Actually ada cerita seram taw disebalik ini. 


32 Khasiat ESP rujuk ENTRY di sini


Cerita seramnya bermula apabila beliau dimarahi oleh doktor kerana apa yang beliau ambil untuk mengubati resdungnya adalah ubat yang amat bahaya. Tahu tak bagaimana perasaan Anis ketika ini?

Kata beliau, beliau terkejut dan sentap seketika. Serius beliau tidak ketahui langsung ubat resdung yang dibelinya itu mengandungi bahan bahaya dan tatkala beliau menunjukkan ubat itu kepada doktor, apa lagi terus beliau dimarahi. Allahuakbar. 

Sudahlah ubat tersebut dibeli di kawasan tempat tinggalnya. Kata beliau lagi, Doc mengatakan bahawa ubat resdung yang dibelinya boleh menyebabkan mandul, period tidak teratur dan ubat itu hanya dimakan apabila saat kritikal untuk mati. Seram kan??

Ditambah pula rencah ayat doktor yang menginsafkan pun ada, sentap pun ada,

"u educated people why la x nak pergi jumpa doctor" ðŸ˜…

Sentap kan? 

Memang agak mengejutkan apabila beliau menceritakan hal sebenar ini dan saya meminta beliau berkongsi gambar jenis ubat yang dibelinya. Namun, ubat tersebut sudah tiada dengannya. Sudah dibuang jauh-jauh. 

Kalau saya pun dengar dari mulut doktor ini pun, memang saya campak dah ubat tu. 

Oleh disebab itulah suami Anis ini mencadang untuk mencari supplement yang lebih baik. Jadi beliau pun teringat mengenai ESP. 

Suatu masa dahulu beliau pernah mengambil ESP. ESP memang memberikan kesan lebih baik kepada resdungnya seperti tiada mengalami kegatalan pada hidung dan muka.

Lagi satu kan,  saya memang kalau boleh ingin  suruh setiap customer saya refer dahulu pada doctor. Jika doctor mengatakan boleh makan supplement dan memberitahu doctor itu atas keinginan memakan supplement jenis apa. Macam saya yang ada pengalaman bertemu doktor pakar kulit, saya direct sahaja bertanyakan mengenai shakle. Haha. 

Pesan doktor kepada saya, "makan supplement boleh tapi minum air banyak-banyak". So apa lagi memang ON semua vitamin Shaklee seperti Nutriferon, vitamin C, Esp, zinc, Alfafa, herblax dan macam-macam lagilah. Haha. ( Testimoni Pengalaman saya dengan jerawat kronik & alahan boleh rujuk ENTRY di sini

Tapi cerita Anis tidaklah habis di sini aja. Ada lagi cerita menariknya. Mari tengok dekat sini testimoni kedua daripada beliau sendiri. 


Nampak tak gambar sebelum. Kalau tak nampak tu memang kene makan Caratomax nampaknya. Haha ok gurau!

Ceritanya begini bermulanya. 

Selepas resdung beliau makin sembuh, beliau kontek saya sekali lagi kerana menghadapi masalah alahan. Saya fikir alahan kerana makanan seafood itu lagi. Mati-matian saya fikir dan tup-tup ketika itu Promo Mealshake. 

Alang-alang saya terbaca kebaikan prebiotik Mealshake ini yang dapat meningkatkan imunisasi kulit dan alahan, jadi saya cadangkan kepada beliau untuk atasi masalah ini. 

Tup-tup dekat FB beliau ada cerita kesedihan beliau mengenai kulit yang tidak boleh terkene cahaya matahari. Banyak kali saya mintak beliau cerita. Almaklumlah saya dah tahu serba sedikit permasalah beliau mengenai kulit dan mana tahu saya boleh bantu beliau lagi. 

Alih-alih Allah bukakan hatinya bercerita pada bulan ini dan ini hasil yang beliau dapat. Rupanya alahan yang disebabkan udara persekitaran tempat kerja. Ofis beliau bersebelahan dengan kilang simen. Jadi Anis pun menjadi keadaanlah. Ramai juga rakannya kene tapi rakannya hanya terkena alahan setakat di tangan sahajan jika dibandingkan dengan diri Anis yang efeknya hingga ke muka. 

Saya syak chemical dan udara dipenuhi habuk simen itulah yang menyebabkan Anis jadi begini. Sampaikan katanya cat kereta pun boleh tanggal. Allahuakbar. Bahaya betol tempat Anis bekerja ini, lagi-lagi kesihatan dalaman. 

Sebaik ada Shaklee, akhirnya kulitnya semakin sihat. Ini pula conversation yang beliau ceritakan dengan saya. 


Sebelum 



Selepas


Jadi kepada anda di luar sana yang sama mempunyai permasalahan seperti Anis, cubalah ESP. Mealshake & Herbal Blend. 


KHASIAT 3 PRODUK SHAKLEE PILIHAN ANIS



ESP -SOY PROTEIN

ESP is a good source of soy protein. Soy consumption may support skin health by supplying high-quality protein needed for building and maintaining collagen, the material essential to connective tissues; acts as antioxidants to protect collagen from damage caused by free-radical, highly reactive molecules that can weaken or destroy cell membranes 

(Source: Reader’s Digest; Amazing Tricks for Healthy, Glowing Skin)



Sumber Google : Mealshake (Ada promo Omega bulan ini ye)

MEALSHAKE - FRENCH VANILA

KENAPA MEALSHAKE BERKESAN UNTUK KULIT?

Kerana ia mengandungi PROTIEN!

~PROTEIN~

1. Protein berfungsi untuk membentuk sel baru bagi menggantikan sel mati atau sel yang telah rosak.

2. Protein digunakan untuk membina tisu penghubung pada ligamen, tendon dan otot.

3. Protein digunakan untuk mensistesiskan antibodi bagi mempertahankan badan daripada penyakit.

4. Protein berfungsi untuk mensintesiskan hormon bagi koordinasi badan

5. Sel2 tubuh badan kita mengambil masa 90-120 hari untuk proses baik pulih dan penggantian, tanpa protein yg cukup proses baik pulih kurang effecient dan mengakibatkan fungsi sel terganggu, kulit kusam, kulit tidak rata, kurang keanjalan, kuku dan tumit merekah dan macam-macam lagi.

6. Sel yang sihat dapat menyerap nutrient dengan lebih baik dan efektif barulah proses kimia tubuh dapat berlaku dengan sempurna.


KEBAIKAN MEALSHAKE

1. Nutrisi Lengkap
Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
*Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.
2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.
*Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan.Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.
3. Untuk Pembesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.
*Sesuai untuk tumbuhbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.
4. Anti-oksida
Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.

*Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.
5. Pemulihan Kulit
Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.
*Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.

6.Detox
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
*Sesuai untuk kanak-kana serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit.


Sumber Google

HERBAL BLEND

+ Melembutkan kulit kasar dan tumit pecah 

+ Menyelesaikan masalah kulit gatal 

+ Menghilangkan parut termasuk campak dan chicken pox 

+Menghilangkan ruam pada bayi 

+Memberi kelegaan semasa ketidakselesaan akibat demam 

+Sebagai losyen untuk kegunaan harian

Nak lebih lanjut kebaikkannya boleh baca dekat ENTRY di sini
Jika anda berminat untuk dapatkan Vitamin Shaklee, hubungi saya dengan kadar segera. 




Shaklee Independent Distributor



Faizah Syakira 
FB: Faizah Syakira
IG: Faizah.Syakira
Page: Kisah Kulit Berjerawat
Kesihatan Keluarga dan Pemakanan
Tel: 0136625745 (Whatsapp)
COD Area: Kuala Pilah, Juasseh, Bahau, Bandar Seri Jempol dan sekitarnya

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...