Thursday 20 October 2016

PERCUBAAN BEREKSPERIMEN DENGAN JUS FAVOURITE NEELOFA

Masihkah anda ingat resepi jus Neelofa pada entry lepas? 
Kalau tak ingat boleh refer balik ENTRY dekat SINI

Semalamlah ceritanya saya membuat jus tersebut. Siap buat video bagai. Haha. 

Kalau rajin, refer video ini ye. Saya berikan link ini direct ke Facebook saya. 

1. Part 1 : Kisahnya bermula..

Video ini saya menceritakan kembali detik sejarah hitamnya hidup ini menghadapi permasalahan kulit jerawat kronik kombinasi dengan alahan. 

Hanya Allah sahaja tahu bagaimana saya menghadapi permasalahan ini. 

Self-Confident sangat rendah ketika ini. Allahuakbar.

Tapi saya bangkit kembali memakan shaklee secara istiqomah dan menukarkan segala gaya pemakanan lebih sihat bagi seimbankang nutrisi dari vitamin Shaklee.

2. Part 2: Lab untuk ujikaji jus

Part 2 ni lebih nak tunjukkan skill pandai pegang pisau ke tidak. haha. takdelah ke situ. 

Saje-saje masuk dapur dan tunjukkan cara ramuan jus ini. Tapi saya tukarkan sedikit  la resepinya. Macam dalam gambar ni. 


Beri tu saya tukarkan dengan anggur



Taraaa inilah hasilnya!
Serius macam warna Vivix.



Ini hasilnya setelah saya tapiskan. Nak tahu rasanya? Hahaha



Saya selama ni buat jus since konsisten dari bulan februari tahun ini sampai la ke bulan ini, serius tak pernah buat jus campur dengan sayuran. 

Ini cabaran namanya. Haha 

Tahukah anda, rasanya "sedap" sangat bila dicampur dengan sayuran hijau dan timun tu. Haha. 

Mungkin akan lebih sedap ( ni betol2 sedap) bila dicampur dengan buah-buahan sahaja macam anggur tadi. 

Hahaha. Adoih eksperimen jus kali ni rasa betol-betol air berpantang dah 

Sebaik ada 4 lagi ketul ubi bit. Kisar dengan buah aja la 

Bukanlah tak sedap langsung, sedap je. Tekak pun dah minum 1 gelas ni tadi. Haha. 

Redha dalam terpaksa. 

Hebat nau eksperimen kali ini. 

Takpelah sekurangnya dapatlah rasa apa yang neelofa hadap jus hariannya kan. Kahkahkah. 


Papepun selamat mencuba ye. :)

Nak shaklee roger saya taw. hehe


Jika anda berminat dengan produk Shaklee 
terutama sekali SET TRIPLE IMMUNE ( Promo Oktober).
Jangan lupa untuk hubungi saya segera. 
Stok kini TERHAD!


Shaklee Independent Distributor


Faizah Syakira
FB: Faizah Syakira
IG: Faizah.syakira
Page: Kisah Kulit Berjerawat
Page : Kesihatan Keluarga dan Pemakanan
Tel : 0136625745 ( Whatsapp)
COD: Kuala Pilah, Juasseh, Bahau & sekitarnya



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...