Tuesday 30 August 2016

UMUR 20 TAHUN PERMULAAN TANDA PENUAAN

Baru-baru ini saya ada terbaca satu artikel mengenai tanda penuaan dan Vivix. Saya ingatkan penuaan itu akan berlaku pada graf kolagen dalam badan kita aja. Sebabnya sebelum-sebelum ini pun saya ada pergi kelas Nutrisi mengenai Collagen Shaklee. Memang ada dinyatakan oleh Pakar Nutrisi Shaklee yang Collagen kita akan menurun dengan drastiknya apabila berumur 20 tahun.

Ketika itulah juga emosi ini mula stabil dengan penerangan yang disampaikan oleh Pakar Nutrisi. Bukan apa taw, berkecamuk jiwa raga weh ! Kulit dah la bermasalah jerawat dan alahan pulak tu. 

Tak jugak baik-baik masa tu. Stress pun ada. Itulah sebabnya saya merajinkan diri pergi ke kelas-kelas Nutrisi Shaklee sediakan. Sebab hati ini tak puas hati nak mengkaji apa la yang sebenarnya berlaku dalam diri ini hingga menyebabkan masalah kulit ini bertambah kronik. 

Sangat bosan dalam keadaan diri sebegitu taw. huh! ( ok maaf teremosi pulak. haha)

Akhirnya dah banyak kali pergi Kelas Nutrisi Shaklee dan saya pun dah jumpa doktor. Barulah saya faham kombinasi kulit saya sebenarnya. 

Kalau orang tanya saya, apa definisi cantik? Cantik bagi saya kalau kategori kulit ini, mestilah kecantikan itu bermula dari dalaman kita. Sihatkan betol-betol dalaman dengan cara DETOX dan sebagainya. 

Oleh itu, apa yang saya dapat setelah berpenat lelah ini semua? Hasil saya membaca dan mengkaji produk-produk shaklee, eksperimen pun masih lagi diteruskan. Alhamdulillah hasil testimoni saya ada la saya coretkan dalam entry testimoni Jerawat dan Alahan. Harap dapat membantu kalian semua yang sama spesis macam saya ni. haha. adoihh la kan. 

 UMUR 20 TAHUN TANDA PENUAAN?

Mengikut kajian Shaklee, KOLAGEN dalam badan mula menyusut pada usia 20 tahun. Amboi-amboi patutlah masa 20an tu kulit tegang, cantik segala kan kulit kita. 

Saya ni bermasalah kulit paling dahsyat pada umur 25 tahun. Fobia giler weh! >.<
Allahuakbar.

Di sini saya kongsikan graf Kolagen itu. 





Jika anda tidak menjaganya pada usia 20-30 tahun. Perubahan DRASTIK akan berlaku pada usia 50 tahun.Ketika inilah akan timbul garis halus aka Kulit berkedut, kendur sini sana, kering dan kusam.

Pengambilan KOLAGEN dari peringkat awal akan melambatkan proses TUA SEBELUM USIA. 

Kepada adik-adik yang sedang berumur 20 tahun tu, adik wajib dapatkan SHAKLEE COLLAGEN POWDER daripada akak. Ibu- ibu pun dah wajib ALERT mengenai perkara ini. Sekurangnya dapat elakkan daripada apa yang pernah saya lalui. 



Sumber Google


Sumber Google: Kebaikan Collagen


Bagaimana pula dengan Vivix ?

Sebenarnya yang mengingatkan kembali mengenai faktor penuaan pada umur 20 tahun tu setelah saya buat banyak bacaan dengan Vivix ini berkaitan dengan kulit. Al maklumlah sekarang saya ni peminat tegar VIVIX. Hehe. Apa taknya, kesannya less than 2 weeks terhadap jerawat dan parut jerawat ini. 



Vivix ni saya baru sahaja keluarkan dari peti beku. 
Nampak tak still cair jugak kan? 
Power giler Vivix ni. 
Rugi siapa tak jatuh hati dengan Vivix ni


Memang serius kali ni tak sabar giler nak up cerita dekat blog ni mengenai PENUAAN ketika UMUR 20 Tahun ni. Kalau tak up entry rasa bersalah pulak dekat adik-adik di luar sana yang sama spesis kulit macam saya ni. 

Sebenarnya kan bukan sahaja Collagen sahaja yang dapat bantu menghalang dari penuaan ini. Collagen Shaklee powder itu memang khas fungsinya untuk topup kolagen dalam badan kita tapi berlainan pula cara Shaklee Vivix ini bekerja di dalam badan kita.



Sumber Google


Maksudnya di sini, umur 20 tahun perlu ambil supplement dah ke? Mesti terkejut kan?

Kalau anda kat luar sana yang membaca dan sedang berumur 20 tahun, akak akan jawab anda memang dah WAJIB sangat perlu ambil supplement terutamanya vitamin dari jenis antioksidan

Sebab umur inilah permulaan penuaan anda menurun.

Macam Vivix ini sebenarnya bertindak sebagai anti -penuaan yang terbaik dari segi;

Shaklee Vivix mempunyai resveratrol mengandungi 6x lebih daripada anggur merah biasa.

Bahan ini mempunyai kesan anti -penuaan yang besar yang memberi impak kepada 4 mekanisme utama penuaan selular, termasuk tenaga sel pertahanan sel, pembaikan sel dan prestasi sel. 


Sumber Google


Jika semua mekanisme ini boleh dilindungi dengan baik , penuaan selular boleh pergi lebih perlahan dan anda akan sentiasa kelihatan lebih muda. 

Nak tahu kenapa saya sukakan Vivix ini dalam merawat masalah Kulit Jerawat Kronik?

Satu sebabnya ialah Vivix ini bertindak sebagai ANTIOKSIDAN pada kulit.

Satu sebabnya Vivix ini bertindak sebagai antioksidan TERBAIK.sShaklee Vivix ini mengandungi polifenol unik yang mempunyai kuasa sebagai antioksidan.

Ia digabungkan dengan ellagitannin dan asid ellagic di dalamnya untuk mewujudkan antioksidan yang paling kuat untuk melawan radikal bebas dalam badan anda.

Paling penting antioksidan ini akan menjimatkan badan kita dari pelbagai penyakit.


Nampak kan betapa pentingnya pengambilan Vitamin Antioksidan ni. Bukan sahaja untuk kulit tapi keseluruhan dalaman badan kita. 


Selain Vivix dan Collagen, ada lagi ke Vitamin yang bantu elakkan Penuaan dan tambahkan Antioksidan di dalam badan?

Di dalam Shaklee, terdapat pelbagai Vitamin yang bantu untuk merawat kulit anda. Antara yang boleh bantu anda dari penuaan dan tambahan Antioksidan ialah 



  • ESP SOY PROTEIN
Ini antara produk hot dalam Shaklee, dengan adanya protein memang sangat membantu dari segi pembaikan struktur kulit. Sesiapa mempunyai masalah kulit, parut jerawat dan alahan/ekzema dapatkanlah ESP soy protin ini. 

Memang sangat sedap! 
Ini bukan susu ye, ini rasa soya. 




Sumber Google


  • Vitamin C
Siapa suka Vitamin C dekat sini? Alah tipulah tak suka kan. Pernah satu masa tu Vitamin C ni berbulan tiada. Semua macam dah zombie rasanya tak de vitamin C. haha. InsyaAllah kali ni stok ada je dekat HQ tu. 

Saya pun antara peminat Vitamin C shaklee dari mula kenal sampai la ni amalkan. :)

Antara kebaikan Vitamin C ialah Vitamin C antara vitamin yang penting dalam membantu melindungi ketahanan sel sel kulit  dari terdedah dengan sinaran matahari (UV) yang mampu merosakkan sel kulit.

  • Vitamin E 

Vitamin E Shaklee mempunyai sifat antioksida yang tinggi bagi mengelakkan radikal bebas yang boleh menyebabkan kerosakan sel dan tisu kulit.Jerawat dan kesan parut adalah menunjukkan tanda bahawa anda mengalami masalah kulit yang perlu di rawat segera.


Vitamin E ini pun antara Favourite vitamin saya sejak akhir-akhir ini. Almaklum selepas doktor cakap kulit saya ini sensitif terhadap Uv. Automatik memang teringat aja la Vitamin E. Sebab fungsi Vitamin E ini lebih kepada perlindungan UV dari bawah kulit. Memang ohsem kan Vitamin E ni!

Serius jerawat cepat kecut dan parut pun hilang jugak. Tapi nak hasil yang ohsem Vitamin E ini terhadap kulit, pastikan DETOX dahulu. Barulah kulit akan lebih cun melecun! hehe


Sumber Google

  • Caratomax
Selepas Vivix, antioksidan kedua ialah Caratomax. Kalau sesiapa Agen Shaklee mesti perasan di mana letaknya Caratomax ini di bahagian shopping. Semestinya tempat labelnya ialah ANTIOKSIDAN.

Kebaikan Caratomax ini salah satunya ialah meredakan kulit. Pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan akne. Pengunaan luaran untuk merawat pustule, scabies, akne, ulser kulit.


Sebenarnya bagi saya la Caratomax ni macam saya terlepas pandang.Bila saya kaji-kaji bab produk ini,sebenarnya produk ini pun merawat jerawat juga. Dah la saya ni pakai spek mata. hehe. 

InsyaAllah next ni saya akan cuba bereksperimen dengan Caratomax pulak ye. Tunggu pulak hasil testimoninya ok. 


Sumber Google



Jika ANDA ingin dapatkan produk Shaklee jenis Antioksidan seperti saya nyatakan di atas, bolehlah hubungi pada Whatsapp atau direct PM di Facebook.


Shaklee Independent Distributor


Faizah Syakira 
FB: Faizah Syakira
IG: Faizah.Syakira
Page: Kisah Kulit Berjerawat
Kesihatan Keluarga dan Pemakanan
Tel: 0136625745 (Whatsapp)
COD Area: Kuala Pilah, Juasseh, Bahau, Bandar Seri Jempol dan sekitarnya

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...