Sunday 28 August 2016

HILANGKAN PARUT DENGAN VIVIX, ESP, VITAMIN C & ALFAFA

Hai semua. :)
Assalamualaikum.. 

Sebelum tu saya nak share 1 Quote ini. Suka sangat taw! Mana tahu peniaga-peniaga online di luar sana tetiba datang kuasa semangat tu kan. Hehe. Dari lemau terus cargas! hoiyeaah!


"Success is liking yourself, 
Liking what you do, and 
Liking how you do it"


- Maya Angelou
(Sumber Google)


Jadi hari ini entry nak cerita pada anda semua cara saya menghilangkan parut jerawat dengan Produk Shaklee. 

Sebelum tu nak anda baca Testimoni Jerawat dan Alahan yang pernah saya alami ini. 

Disebabkan dua tiga orang bertanyakan saya cara untuk menghilangkan parut jerawat. So, hari ini berbesar hati sangat-sangat nak share dengan anda semua cara yang saya buat sehingga hari ini. 

Anda tahu kan, yang produk shaklee ini dari bahan semulajadi? Kalau tahu, alhamdulillah. Tapi di sini saya nak explain sikit. Kesemua shaklee di Malaysia ini semuanya dari bahan semulajadi seperti tumbuh-tumbuhan. Paling penting semua bahan semulajadi ini  NON-GMO atau maksudnya genetik yang tidak diubahsuai langsung. 

Apa yang menyakinkan produk ini, kesemuanya mendapat kelulusan dari KKM dan ada sijil halal. 


TIPS MUDAH MENGHILANGKAN PARUT JERAWAT

Seperti kita sedia tahu, jerawat jika timbul di muka akan membuat seseorang itu merasakan geram dan juga stress. Lagi stress jika parut tersebut tidak hilang-hilang. Aiseh weh.. Saya pun dulu merasakan perkara sama jugak. Sangat geram kan. 

Jadi disebabkan saya ini pernah mengalami jerawat yang agak kronik berserta dengan alahan di muka, maka bermacam-macam jugalah eksperimen yang saya jalankan. 

Alhamdulillah, hasilnya tip top! cuma kalau guna bahan semula jadi seperti produk Shaklee ini anda perlulah sabar dan lagi-lagi yang ada masalah kulit sensitif. Kulit sensitif sememang penjagaan agak rumit tapi lebih baik kita merawatnya dengan cara semulajadi. Biarlah lambat asal selamat. Sekurangnya tidaklah memberikan tekanan lagi pada kulit kan. Betol tak?

Inilah perkara yang selalu saya tekankan pada diri. Jangan memilih jalan pintas untuk baikkan muka ini dengan sembarangan produk dan lebih baik merawat dari bahan semulajadi. 

Alhamdulillah, hasil kesabaran ini dan lama-lama itu saya dapat teknik sebetolnya cara makan dengan produk Shaklee ini. Sampai sekarang saya masih bereksperimen. Hehe. Paling penting kita perlu merawat dari dalam seperti buat detoks. 

Oklah baik saya cerita terus mengenai cara hilangkan parut jerawat ini dengan menggunakan produk Shaklee. 

1. VIVIX



Vivix ini memang produk Favourite saya. Boleh jadi kategori NO 1 la. Disebabkan kulit saya ini agak sensitif, jadi upkan dosage Vivix ini lebih dari satu sudu. Saya minum terus dari sudu sahaja tapi kalau mak saya, memang saya bancuhkan dengan air. Mak saya lebih suka buat minum cara macamtu. Hehe. 

Apabila saya upkan dosage dari satu sudu Vivix ini, hasilnya memang wow! Tak sampai dua minggu jerawat pun surut dan parutnya hilang. Ketika itu mana yang perasan perubahan kulit ini, memang tanya sokmolah. haha

Tapi ada juga rakan-rakan saya yang lain membuat masker dengan Vivix ini. Sapu rata satu muka dan mereka katakan yang hasilnya memang laju serta berkesan. Jerawat cepat surut. 

Bab masker ini saya belom cuba lagi, insyaAllah next mungkin saya akan bereksperimen cara ini. 

Nak tahu tak sebabnya Vivix ini "POWER OF ANTIOKSIDAN" ?

Vivix ini sebenarnya bertindak sebagai anti -penuaan yang terbaik dari segi;

Shaklee Vivix mempunyai resveratrol mengandungi 6x lebih daripada anggur merah biasa. 

Bahan ini mempunyai kesan anti -penuaan yang besar yang memberi impak kepada 4 mekanisme utama penuaan selular, termasuk tenaga sel pertahanan sel, pembaikan sel dan prestasi sel. 

Jika semua mekanisme ini boleh dilindungi dengan baik , penuaan selular boleh pergi lebih perlahan dan anda akan sentiasa kelihatan lebih muda. 

 

Sumber Google


Nampak tak dalam gambar ini menunjukkan bagaimana fungsi Antioksidan itu melindungi badan kita. Bila umur 20 tahun, kita sepatutnya memang perlu ambil vitamin-vitamin Antioksidan ini kerana apabila umur sebegini penuaan telah pun bermula. seram kan? Tapi itulah realitinya. 


2. ESP Soy Protein

ESP biasanya saya buat minum pagi dan petang. Tapi kadang-kadang ada jugalah buat masker. Cara ambil sedikit ESP dan air. Gaul keduanya tapi pastikan pekat. Bila kita buat pekat mudah sikit kita nak tempekkan ke muka kita ni. 

Buatlah dalam masa 5 minit atau 10 minit. 

Kalau saya suka buat kosong-kosong macamni. Tapi ada juga rakan saya menambah dengan vitamin C, Vitamin E dan Alfafa. 

Ikutlah cara anda semua nak macamne pun. Hihi. Bagi saya ESP amat membantu memulihkan parut dari dalam dan itulah sebabnya ESP terkenal memudarkan parut dengan lebih berkesan. :)


Nanti boleh lawa macam Alia. hehe. 

Nak tahu khasiat ESP ini boleh klik pada link ini:

Lagi ESP sangat penting memperbaiki kulit kerana bersumberkan protin dan ada 9 Amino Asid yang diperlukan oleh Kulit. 


3. VITAMIN C

Vitamin C kebiasaanya memang amat diperlukan untuk cantikkan kulit dan juga meningkatkan sistem dalaman serta luaran iaitu Kulit. Paling best bantu tambahkan kolagen pada kulit. 

Cara saya dengan Vitamin C ini membantu hilangkan parut ialah dengan mengambil sebiji Vitamin C. Saya ambil setiap hari untuk buat masker ke atas kulit ini. 

Lagi satu, saya jenis suka buat masker tu pekat-pekat. Itulah sebabnya saya ambil sebiji Vitamin C. Bila kita hancurkan vitamin C dan letakkan sedikit air. Perubahan warna vitamin C akan menjadi kuning gold-gold gituw. Memang melekit la. Saya rasa jadi melekit tu sebab Vitamin C shaklee ini ada Arabic Gum atau Al Manna. 

Arabic Gum ini sebenarnya bagus untuk sembuhkan alahan/ekzema kulit, prebiotik usus, tingkatkan imunisasi dan bermacam-macam lagilah.

Tu sebab Vitamin C salah satu kegilaan orang ramai kan. Hehe. 

Eh lupa pulak, saya gunakan Masker ini selama 5 - 10 minit sahaja. Serius jerawat kecut giler. 


Sumber Google


4. ALFAFA

Ini memang favourite masker saya! sangatlah!

Paling rajin buat dengan masker ini la. Macam saya bagitahu anda semua, saya suka buat masker jenis yang pekat-pekat. Jadi saya ambil 3 biji Alfafa. Hancurkan dan tuangkan air sedikit. 

Lepas itu tempekkan ke muka. 

Serius Alfafa memang bagi kecut jerawat kaw-kaw!
Jerawat pun malu nak hinggap. hehe

Apapun sebenarnya, jerawat ini muncul biasanya darah kita kotor. Jadi pada ada jerawat tak mahu sembuh-sembuh tu better rawat dengan Alfafa dahulu dan beberapa set detoks yang lain.

Nak tahu set detoks tersebut rujuk link ini : Detok secara semulajadi


Sumber Google

Kalau saya memang tak cukuplah guna Alfafa small. Haha. 
Kalau beli memang Alfafa large. Baru best! 
Kandungannya pun ada 700 tablets. :)


Apapun nasihat saya kepada anda ingin mencuba produk Shaklee, pastikan setiap hari ambil dan istiqomah. Lagi satu selalu bertanya cara paling berkesan ingin makan shaklee ini pada Agen Shaklee yang anda pilih itu. InsyaAllah kalau ANDA amalkan tanpa skip. Konpem laju hasilnya. :)

Jika ada antara kalian inginkan produk Shaklee, Whatsapp atau PM direct di Facebook. 

Shaklee Independent Distributor


Faizah Syakira 
FB: Faizah Syakira
IG: Faizah.Syakira
Page: Kisah Kulit Berjerawat
Kesihatan Keluarga dan Pemakanan
Tel: 0136625745 (Whatsapp)
COD Area: Kuala Pilah, Juasseh, Bahau, Bandar Seri Jempol dan sekitarnya

5 comments:

dariilhamkehati said...

lama dah tak blogwalking, termalas pulak, haiya, mujur la ada autopost entry...

pasal sis ada tanya macam mana nak tengok k drama kan ?

yaya jenis taip je kat google...

ep 1 with eng subtitle...

in shaa ALLAH jumpa...try laaa

Eeiou_ said...

I ambik Vita C but I've never tried to do a masker from it.
So far boleh hilangkan parut dgn buat masker?
Seriously tak pernah tahu I makan je selama ni hahaha.

YumeeDream said...

Wahhh. Bagusnya produk shaklee ni ^^

Kakak ipar sis pun pengguna produk shaklee jugak hihi

MisDiarios said...

parut jerawat ni melambak kt atas muka T_T

cikkyra90.blogspot.com said...

silalah bermasker dengan produk shaklee ye uolls.. heheh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...