Monday 12 December 2016

3 CARA BERTINDAK SHAKLEE COLLAGEN POWDER KE ATAS KULIT

APA ITU KOLAGEN?


Kolagen atau collagen adalah sejenis protein yang sangat diperlukan oleh tubuh badan untuk menyokong tisu tisu badan kita bagi mengekalkan keremajaan dan keanjalan kulit. 



Sumber Google: Year -End Sale 2016



Semasa kita bayi, kandungan kolagen adalah sangat tinggi, sebab itulah kulit bayi lebih anjal dan cantik. Tapi apabila usia kita melewati 25 tahun dan ke atas, penghasilan collagen semakin berkurangan. 



Sumber Google

Bila kurang, tiada apa yang menyokong tisu badan kita tadi. Lama kelamaan , kita boleh nampak adanya kedutan di tepi mata, tangan dan kaki. Cubalah Anda tengok nenek, datuk kita di kampung atau yang berada dengan kita sekarang, boleh nampak adanya kedutan yang ketara pada tangan dan muka mereka kan. Itulah tandanya badan kekurangan collagen.

Bila sebut mengenai kedutan ini, Faizah teringat dengan seseorang ini. Mak cik ini pernah menceritakan permasalahannya dengan ibu saya tentang matanya yang tidak anjal seperti kita yang biasa ini. Kulit matanya asyiklah menutup matanya. Pergi jumpa doktor, doktor hanya mencucuknya dengan botox bagi menegangkan kulitnya supaya beliau dapat melihat dengan baik sekali. Alhamdulillah matanya masih sihat, cuma masalah kedutan kulitnya yang melampau itu sahaja sehingga terpaksa doktor memberikan suntikan botox. 

Tapi setelah disuntikkan dengan botox. Kulit di mata tersebut hanya sementara sahaja tegangnya dan lagi satu ingin meneruskan pengambilan botox tersebut jumlah kewangan diperlukan amat besar. 


Kini beliau seperti berputus asa dengan keadaan tersebut. Faizah dengar dengan telinga sendiri pun bersimpati dengan apa yang dilaluinya. Jadi kalian pastikan makan collagen. Faizah pun baru je berjinak-jinak consume collagen untuk anjalkan kulit ini. Berlekuk sangat selepas berjerawat batu ni. 


Lihatlah perubahan ini dari umur 20 hingga 50 lebih. 
Semakin berumur, semakin menyusut tahap kolagen kulit dan dalaman kita. 


Kalau kolagen sudah semakin berkurang di dalam badan, bagaimana kita ingin atasinya ? Jangan risau, kita masih boleh ambil kolagen tambahan dari sumber luar contohnya seperti Collagen Powder Shaklee. Kolagen ini bukan sembarangan kolagen tetapi dihasilkan daripada sumber yang tahan lasak. Khas untuk menampung kehilangan kolagen dari tubuh kita akibat pertambahan usia. 


Sumber Shaklee Collagen Powder


3 KEISTIMEWAAN CARA BERTINDAK SHAKLEE COLLAGEN POWDER KE ATAS KULIT

Keunikan Collagen Shaklee ialah ia bertindak dalam tiga cara. Tidak seperti kolagen yang lain yang hanya tertumpu untuk keanjalan sahaja. Tiga cara yang dimaksudkan tadi ialah :-
  • Keanjalan
  • Penghidratan
  • Antioksidan
Jika amalkan betul betul, hasilnya memang lumayan! Anda akan perasan perubahan pada tekstur kulit. Ini pula gambar hasil kajian shaklee terhadap pengambilan 1 sachet setiap hari bagi 8 minggu. 


Sumber Google

Ini antara testimoni pengguna yang telah amalkan Shaklee Collagen Powder.
Nampakkan Testimoni ini sebelumnya ada pigmentasi, kulit kusam dan nampak kasar. Tapi selepas itu tona kulit lebih sekata, lebih gebu dan halusBintik bintik hitam pun sudah tiada lagi. 
Inilah puncanya Faizah ingin konsisten betol-betol Collagen Shaklee pada bulan ini. Hehe. 

SOALAN POPULAR SHAKLEE COLLAGEN POWDER

1. Apakah sumber Collagen Shaklee ini dihasilkan ?

Bahan utamanya ialah sisik ikan merah dari laut dalam. Fungsinya adalah untuk menyokong pembentukan tisu penyambung. Bukan itu saja, Shaklee Collagen Powder ini juga  di tambah dengan 7 bahan aktif iaitu ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikanekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin Bmeningkatkan keberkesanan collagen RSS dan menyokong kecantikan dari dalam ke luaran.


 2. Mengapa Sisik Ikan Merah Laut Dalam ?

Ikan merah laut dalam hidup pada paras 5000m di bawah laut. Sisiknya lebih tahan kepada tekanan air yang jauh di dasar laut berbanding ikan biasa. Tambahan pula ia jauh dari pencemaran dan sisa toksik. Jadi kolagen yang dihasilkan dari sisik ikan merah sudah tentulah lebih tahan lasak dan berkualiti tinggi.

3. Apakah Kelebihan dan Kebaikan Shaklee Collagen Powder ?

Selain daripada kelebihan collagen Shaklee yang tahan lasak, kebaikan lain ialah molekul collagen  juga ringan iaitu kira-kira 1000 Dalton sahaja dan mudah diserap oleh badan berbanding kolagen biasa yang beratnya 300,000 Dalton yang sekaligus menyukarkan penyerapan oleh tubuh. Bila mudah diserap, maknanya kesannya juga maksimum. Ada yang mengadu, dia dah makan kolagen jenama lain tapi tak nampak kesan. Mengapa ? Sebab kolagen yang biasa , molekulnya besar dan tidak dapat diserap dengan sempurna. Akhirnya di buang saja. Rugikan ?
Collagen Shaklee juga membekalkan 4000mg “kolagen proprietary” menjadikan kolagen Shaklee jauh lebih unggul dan terbukti berkesan dalam tempoh yang singkat




4. Sekotak ada berapa ? Tahan berapa lama?

Sekotak Collagen Powder Shaklee mengandungi 15 sachet. Jika betul betul inginkan kesan yang bagus, ambil satu sachet setiap hari untuk kesan lebih terbaik tetapi boleh sahaja diamalkan dengan menjarakkan 2 hari sekali dengan 1 sachet. 

5. Macam Mana Cara Nak Makan Collagen Shaklee ni ?

Ia dalam bentuk serbuk yang didatangkan didalam sachet (uncang) . Hanya larutkan sepeket uncang dalam air sejuk dan sedia diminum. Boleh juga dilarutkan dalam jus. Yang ini saya dah cuba. Nanti tunggu saya siapkan entry baru ya.   

6. Berapa lama nampak Kesan ?

Kesan Shaklee collagen powder berbeza beza bergantung pada individu. Ada yang seawal sachet ke 3 dah rasa kulitnya lembap dan moist. Ada yang perlu habiskan sekotak. Daripada  ujian klinikal yang dijalankan oleh Shaklee sendiri, kesannya dapat dilihat seawal 3 minggu pertama.
Antaranya seperti berkurangnya kedutan dan tekstur kulit bertambah cantik. Statistik menunjukkan 71% pengguna merasakan perubahan yang sangat ketara pada kulit wajah dan anggota badan setelah menggunakannya selama 8 minggu.

InsyaAllah nanti tunggu pula testimoni Collagen daripada saya sendiri ye.

Nak baca testimoni saya? Ada pada link ini:




Stok Promosi Ini terhad!

Jika Anda berminat dengan produk & keahlian Shaklee,
Hubungi Faizah seperti details di bawah:

Shaklee Independent Distributor


Faizah Syakira
FB: Faizah Syakira
IG: Faizah.syakira
Page: Kisah Kulit Berjerawat
Page : Kesihatan Keluarga dan Pemakanan
Page: Diari Si Energy Booster
Tel : 0136625745 ( Whatsapp)

COD: Kuala Pilah, Juasseh, Bahau & sekitarnya

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...